یوتیوب در حال گسترش دسترسی به قابلیت Communities برای تعداد بیشتری از تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم است.
به گزارش تکناک، این قابلیت که عملکردی مشابه Discord دارد، به تولیدکنندگان محتوا امکان میدهد که ارتباط بهتری با طرفداران خود برقرار کنند، بدون آنکه نیاز به استفاده از پلتفرمهای دیگر داشته باشند.
یوتیوب همزمان با این تغییرات، نام تب قدیمی Community را که نزدیک به یک دهه در این پلتفرم وجود داشت، به Posts تغییر داده است. این اقدام با هدف ایجاد تمایز بین قابلیت جدید Communities و بخش پیشین انجام شده است.
بر اساس اعلام یوتیوب، این تب همان عملکرد قبلی خود را حفظ خواهد کرد و همچنان امکان انتشار بهروزرسانیها و اطلاعیههای تولیدکنندگان محتوا را فراهم میکند. کاربران نیز میتوانند مانند گذشته از طریق بخش نظرات با این پستها تعامل داشته باشند.
قابلیت Communities که فقط از طریق دستگاههای موبایل قابل دسترسی است، برای نخستین بار در رویداد Made for YouTube در پاییز گذشته معرفی شد. این قابلیت به تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد که پستهایی شامل متن و تصویر منتشر کنند و فضایی برای بحث و تبادلنظر طرفداران فراهم سازند.
یوتیوب در بیانیه خود اعلام کرده است:
«ما قابلیت Communities را با گروه کوچکی از تولیدکنندگان محتوا آزمایش و بازخوردهای مثبتی دریافت کردهایم. به همین دلیل، خوشحال هستیم که اکنون دسترسی به این قابلیت را گسترش میدهیم.»

مدیریت و نظارت بر این بخش از طریق Community Hub در اپلیکیشن YouTube Studio امکانپذیر خواهد بود. همچنین یوتیوب قابلیتی را در نظر گرفته است که به تولیدکنندگان محتوا پیشنهاداتی برای پاسخ به طرفداران ارائه میدهد.
تولیدکنندگان محتوایی که قصد دارند از قابلیت Communities یوتیوب استفاده کنند، نیاز به دریافت دعوتنامه دارند. یوتیوب اعلام کرده است که این دعوتنامه از طریق ایمیل، همچنین یک بنر در صفحه کانال آنها در اپلیکیشن یوتیوب ارسال خواهد شد.
پس از دریافت دعوتنامه، تولیدکنندگان محتوا میتوانند از طریق گزینه Go to Community اطلاعات بیشتری درباره این قابلیت کسب و آن را فعال کنند.