اپل پساز ۱۵ ماه وقفه، تبلیغات خود را در شبکه اجتماعی X از سر گرفته است. این تصمیم از تجدیدنظر اپل در استراتژی تبلیغاتیاش حکایت میکند.
به گزارش تکناک، اپل از این هفته تبلیغات خود را در شبکه اجتماعی X از سر گرفته است. در نوامبر ۲۰۲۳، پساز آنکه ماسک با انتشار پست ضدیهودی در ایکس موافقت کرد، اپل تبلیغات خود را متوقف کرده بود.
اپل هماکنون کمپینی تبلیغاتی در این پلتفرم اجرا میکند که بر اهمیت حریم خصوصی در سافاری تأکید میکند. در این تبلیغ آمده است: «سافاری به محافظت از دادههای شخصی شما کمک میکند.» اپل کمپینی مشابه را در سایر شبکههای اجتماعی ازجمله اینستاگرام اجرا کرده است. همچنین، حساب رسمی Apple TV در این پلتفرم تبلیغاتی را برای معرفی سریال Severance منتشر کرده است.
به نقل 9to5mac، اپل تاکنون توضیحی درباره فرایند تصمیمگیری خود برای ازسرگیری تبلیغات در این شبکه اجتماعی ارائه نکرده است. بااینحال، تیم کوک، مدیرعامل اپل، روابط نزدیکی با دونالد ترامپ دارد و ماه گذشته در مراسم تحلیف او در کنار ایلان ماسک حضور یافت. این احتمال وجود دارد که ماسک در این دیدار، موضوع تبلیغات در پلتفرم خود را مستقیماً با کوک مطرح کرده باشد.
![این هفته تبلیغات خود را در پلتفرم اجتماعی ایلان ماسک از سر گرفته](https://technoc.ir/wp-content/uploads/2025/02/22-13-1024x576.webp)
اپل در نوامبر ۲۰۲۳ تصمیم گرفت تبلیغات خود را در X متوقف کند. این اقدام پساز آن صورت گرفت که ایلان ماسک از توییت ضدیهودی حمایت کرد. این توییت «جوامع یهودی» را به ترویج «نفرت دیالکتیکی علیه سفیدپوستان» متهم میکرد. ماسک در واکنش به این پست نوشت: «شما حقیقت را گفتهاید.» پساز این اتفاق، شرکتهایی ازجمله دیزنی و IBM و Comcast نیز تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کردند. در نهایت، دیزنی، Comcast و IBM در نوامبر ۲۰۲۴ تبلیغات خود را در این پلتفرم از سر گرفتند. اکنون اپل نیز به این جمع پیوسته است.