فولکسواگن با معرفی یک خودروی شاسیبلند جدید به نام Tera، سبد محصولات خود در بخش کراساوورهای اقتصادی گسترش داد.
به گزارش تکناک، این مدل که عمدتاً برای بازارهای برزیل و آرژانتین طراحی شده، قرار است در رقابت فشرده کراساوورهای کامپکت جایگاه خود را تثبیت کند.
از زمانی که تویوتا در سال ۲۰۲۰ عنوان پرفروشترین خودروساز جهان را از فولکسواگن گرفت، این شرکت آلمانی به دنبال راههایی برای بازیابی جایگاه خود بوده است.
استراتژی جدید فولکسواگن برای مقابله با این رقابت، تمرکز بر توسعه خودروهای شاسیبلند است. در حالی که به نظر میرسید دیگر جایی برای یک مدل مرتفع جدید در بازار باقی نمانده، فولکسواگن با Tera خلاف این تصور را ثابت کرده است.

از نظر طراحی، Tera شباهت زیادی به یک Tiguan کوچکشده دارد. فولکسواگن بار دیگر سبک محافظهکارانه خود را در این مدل به کار گرفته، اما طراحان تلاش کردهاند با جزئیات جذابی مانند یک تصویر مخفی زیر برفپاککن عقب، این مدل را خاصتر جلوه دهند. در این تصویر، سیلوئت خودروهای Beetle، Gol و Tera در شیشه عقب ادغام شده است. نسخههای ردهبالای Tera از رینگهای دو رنگ و سقف مشکی برخوردارند، اما برخلاف مدلهای جهانی فولکسواگن، در این خودرو خبری از نوارهای نوری در جلو و عقب نیست.
مشخصات فنی این خودرو هنوز بهطور رسمی اعلام نشده، اما اطلاعات اولیه نشان میدهد که این کراساوور جدید کوچکتر از Taos است که در بازار ایالات متحده عرضه میشود. انتظار میرود Tera از لحاظ ابعاد و قیمت در سطحی پایینتر از مدلهای T-Cross و Taigo/Nivus قرار بگیرد. با این حال، فولکسواگن نگرانی خاصی بابت همپوشانی این مدلها ندارد و معتقد است که Tera میتواند بدون کاهش فروش مدلهای دیگر، جایگاه خود را در بازار پیدا کند. طول این خودرو تقریباً ۱۵۷ اینچ (حدود ۴ متر) اعلام شده است.

طراحی داخلی Tera نیز مانند نمای بیرونی، محافظهکارانه و کاربردی است. نکته مثبت در کابین این خودرو، استفاده از کنترلهای فیزیکی برای تنظیمات سیستم تهویه است که نیازی به وابستگی به نمایشگر مرکزی ندارد. با این حال، پنل لمسی کنترل تهویه یادآور نسخه فیسلیفت Arteon است که چند ماه پیش تولید آن متوقف شد. همچنین، فولکسواگن در این مدل همچنان از دکمههای فیزیکی روی فرمان و یک اهرم ترمز دستی سنتی استفاده کرده است، در حالی که بسیاری از خودروسازان به سمت حذف این موارد حرکت کردهاند.

Tera به یک موتور سهسیلندر ۱.۰ لیتری توربوشارژ مجهز خواهد بود که نیروی خود را از طریق جعبهدنده خودکار منتقل میکند. احتمال میرود نسخههای ارزانتر این خودرو با جعبهدنده دستی عرضه شوند. این کراساوور اقتصادی بر پایه نسخه کمهزینه پلتفرم MQB A0 ساخته شده و تنها با سیستم دیفرانسیل جلو در دسترس خواهد بود.


قرار است خودرو Tera فولکسواگن که در برزیل تولید میشود، اواخر امسال وارد بازار شود. این خودرو با مدلهایی مانند Fiat Pulse، Citroën Basalt و Renault Kardian رقابت خواهد کرد و فولکسواگن امیدوار است که بتواند سهم قابلتوجهی از این بخش پرطرفدار بازار را تصاحب کند.
با توجه به افزایش تقاضا برای خودروهای اقتصادی و کراساوورهای کوچک، معرفی Tera میتواند استراتژی موفقی برای فولکسواگن باشد تا حضور خود را در بازارهای نوظهور تقویت کند.