شرکت مایکروسافت با معرفی نسخهای از بازی کلاسیک Quake II تولیدشده توسط هوش مصنوعی، گامی مهم در مسیر استفاده از مدل هوش مصنوعی Muse برداشت.
به گزارش تکناک، مایکروسافت اوایل سال جاری با معرفی مدل هوش مصنوعی Muse، عصر جدیدی را برای ایکسباکس آغاز کرد، که قادر است گیمپلی بازیها را تولید کند. اگرچه به نظر میرسید که Muse همچنان یک پروژه ابتدایی در بخش تحقیقاتی مایکروسافت باشد، اما این شرکت اکنون به کاربران کوپایلت این امکان را میدهد تا نسخهای از بازی Quake II را امتحان کنند که با هوش مصنوعی تولید شده است.

این دموی تکنیکی بخشی از ابتکار کوپایلت برای گیمینگ مایکروسافت است و شامل یک نسخه بازسازیشده از بازی Quake II میشود، که به وسیله هوش مصنوعی تولید شده و در مرورگر قابل اجرا است. سطح این نسخه از بازی ساده میباشد و شامل دشمنان و تعاملات مبهم میشود و مایکروسافت مدت زمان بازی این دموی تکنیکی را محدود کرده است.
در حالی که مایکروسافت در ابتدا مدل هوش مصنوعی Muse را با نرخ فریم ۱۰ فریم در ثانیه و وضوح ۳۰۰ در ۱۸۰ معرفی کرده بود، اما این نسخه جدید در نرخ فریم قابل بازی و با وضوح ۶۴۰ در ۳۶۰ اجرا میشود. هرچند، این تجربه هنوز بسیار محدود است و بیشتر به عنوان اشارهای به قابلیتهای احتمالی این مدل در آینده عمل میکند.
شرکت مایکروسافت همچنان مدل Muse را به عنوان ابزاری برای کمک به توسعهدهندگان بازی در پروتوتایپ کردن و طراحی بازیها معرفی میکند. همچنین این شرکت در هنگام معرفی Muse در ماه فوریه اشاره کرد که در حال بررسی این است که چگونه این مدل میتواند به بهبود بازیهای کلاسیکی مانند Quake II کمک و آنها را به سختافزارهای مدرن منتقل کند.
فیلیپ اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ در فوریه اعلام کرد: «شما میتوانید دنیایی را تصور کنید که در آن مدلهای هوش مصنوعی بتوانند از دادهها و ویدیوهای گیمپلی، بازیهای قدیمی را یاد بگیرند و آنها را به پلتفرمهای مختلفی منتقل کنند که این مدلها قادر به اجرا روی آنها هستند. ما درباره حفظ بازیها به عنوان یک فعالیت برای خود صحبت کردهایم و این مدلها با قابلیت یادگیری نحوه بازی کردن بدون نیاز به اجرای موتور اصلی روی سختافزار اصلی، فرصتهای زیادی را فراهم میکنند.»
واضح است که مایکروسافت اکنون مدل Muse را برای بازیهایی فراتر از Bleeding Edge آموزش میدهد و به احتمال زیاد بهزودی شاهد تجربیات کوتاه و تعاملی بیشتری از بازیهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی در کوپایلت لبز خواهیم بود. همچنین مایکروسافت در حال کار روی تبدیل کوپایلت به یک دستیار بازی است، که میتواند بازی شما را مشاهده و با ارائه نکات و راهنماها به شما کمک کند. بخشی از این تجربه بهزودی از طریق Copilot Vision برای ویندوز اینسایدرها در دسترس خواهد بود.