پلتفرم طراحی رابط کاربری «فیگما» به زودی با نماد معاملاتی “FIG” وارد بازار بورس نیویورک میشود.
به گزارش تکناک، فیگما همزمان با این تصمیم اعلام کرده است که قصد دارد سرمایهگذاریهای خود را در حوزه هوش مصنوعی به طور چشمگیری افزایش دهد.
فیگما در سال ۲۰۲۲ در آستانه واگذاری به ادوبی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار قرار داشت، اما این معامله در سال ۲۰۲۳ و در پی فشارهای نهادهای نظارتی بریتانیا و اتحادیه اروپا لغو شد. دیلان فیلد، مدیرعامل فیگما، سال گذشته در گفتوگویی با خبرنامه Command Line از رسانه «ورج» به احتمال عرضه عمومی اشاره کرده بود. او گفته بود: «استارتآپهایی که از سرمایهگذاری جسورانه بهره میبرند، اغلب دو مسیر پیشرو دارند، یا خریداری میشوند یا وارد بورس میشوند. ما مسیر خریداری شدن را به طور کامل بررسی کردیم.»
فیگما در ماه آوریل امسال، به صورت محرمانه درخواست عرضه اولیه در بورس نیویورک را ثبت کرده بود. طبق اطلاعات جدید منتشرشده، درآمد این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۱۵۶.۲ میلیون دلار به ۲۲۸.۲ میلیون دلار افزایش یافته است.

شرکت فیگما امسال مجموعه ابزارهای خود را گسترش داده و قابلیتهایی در زمینه طراحی وبسایت، کدنویسی با کمک هوش مصنوعی، بازاریابی برندمحور و تصویرسازی دیجیتال اضافه کرده است. همچنین این شرکت به مدلهای هوش مصنوعی امکان دسترسی به سرورهای طراحی خود را داده است تا فرایند کدنویسی را کارآمدتر کند.
فیلد در پرونده ثبتشده عنوان کرده است: «ما همین حالا هم سرمایهگذاری قابل توجهی در هوش مصنوعی انجام دادهایم و قصد داریم بیش از پیش در این حوزه متمرکز شویم. هزینههای مربوط به هوش مصنوعی ممکن است در چند سال آینده بهرهوری ما را کاهش دهد، اما این فناوری نقش اساسی در تحول فرایندهای طراحی در آینده خواهد داشت.»