شرکت فراری مطابق وعدهای که داده بود از جدیدترین عضو خانواده خود با نام آمالفی (Amalfi) مدل ۲۰۲۶ پرده برداشت.
به گزارش تکناک، این خودرو که یک کوپه موتور جلو و چهار سرنشینه است، جایگزین مدل Roma خواهد شد. البته از بسیاری از عناصر طراحی همین مدل بهره میبرد، اما چهرهای تازه در جلو دارد، با زبان طراحی جدید فراری هماهنگ است و کابینی بازطراحیشده دارد. موتور V-8 توئینتوربو، البته با قدرتی بیشتر همچنان در دل این کوپه میتپد.
در نگاه نخست، فراری آمالفی از نظر تناسبات بدنه بسیار شبیه به Roma به نظر میرسد، که همان گلگیرهای برجسته عقب، دماغه تیز و کاپوت عضلانی را دارد. طراحی «دماغ کوسهای» که پیشتر در مدلهایی چون SF90 و 12Cilindri دیده بودیم، حالا در فراری آمالفی نیز حاضر است. دو چراغ باریک جلو بهوسیله نوار مشکی باریکی به هم متصل شدهاند. در عقب نیز همچنان چهار چراغ مجزا دیده میشود، اما دو چراغ داخلی به واسطه یک قطعه تزئینی مشکی به هم متصل شدهاند.


درون کابین، بزرگترین تغییر رخ داده است؛ جایی که فراری سرانجام به انتقادات مشتریان گوش داده و دکمههای لمسی روی فرمان را کنار گذاشته است. اکنون کنترلها فیزیکی شدهاند و دکمه استارت لمسی نیز جای خود را به یک دکمه واقعی از جنس تیتانیوم داده، که در سمت چپ نصب شده است.
شرکت فراری در زیر کاپوت آمالفی از همان موتور ۳.۸ لیتری توئینتوربوی V-8 بهره گرفته است، که حالا ۶۳۱ اسببخار قدرت تولید میکند، که ۱۹ اسب بیشتر از مدل Roma است. گشتاور ثابت باقی مانده و ۵۶۱ پوند-فوت است. انتقال قدرت از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب انجام میشود. این شرکت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را ۳.۳ ثانیه و حداکثر سرعت را ۳۱۹ کیلومتر در ساعت اعلام کرده است.


افزایش قدرت پیشرانه حاصل استفاده از میلسوپاپهای سبکتر، بلوک موتور با دقت ماشینکاری بیشتر، روغن کمویسکوزیته و کالیبراسیون جدید توربوشارژرها است. همچنین از سامانه پیشرفته مدیریت توربوشارژر استفاده شده است، که امکان کنترل مستقل سرعت چرخش هر توربو را تا سقف ۱۷۱هزار دور بر دقیقه فراهم میکند. این سیستم، پاسخدهی بهتر پدال گاز و دقت بیشتر کنترل فشار را ممکن کرده و به لطف سنسورهای اختصاصی فشار در هر ردیف سیلندر، عملکرد بهینهتری حاصل شده است. واحد کنترل الکترونیکی جدید موتور (ECU) نیز همان است که در مدلهای 296 GTB، Purosangue و 12Cilindri بهکار رفته است.
فراری آمالفی از سیستم ترمز سیمی (Brake-by-wire) بهره میبرد، که پیشتر در 296 و 12Cilindri دیده بودیم. در بخش عقب نیز یک بال فعال تعبیه شده است، که در سرعتهای زیاد، بالا میآید و پایداری خودرو را افزایش میدهد. شرکت فراری اعلام کرده است در بالاترین حالت، این بال میتواند ۱۱۰ کیلوگرم نیروی داونفورس در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تولید کند و تنها ۴ درصد به درگ خودرو میافزاید.



از دیگر فناوریهای این خودرو میتوان به نرمافزار Side Slip Control 6.1 اشاره کرد، که به صورت متمرکز تمام ورودیهای خودرو (از زاویه فرمان و حرکت تعلیق گرفته تا میزان گردش بدنه) را بررسی و مدیریت میکند تا حداکثر چسبندگی و عملکرد ممکن حاصل شود.
فراری آمالفی به طیفی از سیستمهای ایمنی پیشرفته مجهز است، که شامل موارد زیر میشود:
- کروز کنترل تطبیقی
- ترمز اضطراری خودکار
- هشدار خروج از مسیر
- دستیار حفظ بین خطوط و سایر امکانات پیشرفته
هنوز زمان دقیق آغاز تحویل مشخص نشده است، اما انتظار میرود فراری آمالفی تا پایان سال ۲۰۲۵ وارد خط تولید شود. نسخه کابریولت نیز بهزودی عرضه خواهد شد، چرا که فراری پیشتر نام تجاری Amalfi Spider را ثبت کرده است.
قیمت پایه مدل Roma هنگام توقف تولید در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۴۷,۳۰۸ دلار بود، اما با در نظر گرفتن تورم و تعرفهها، پیشبینی میشود آمالفی ۲۰۲۶ با قیمتی در حدود ۳۰۰,۰۰۰ دلار روانه بازار شود.