شرکت میتسوبیشی با معرفی ون Delica Mini بازطراحیشده و eK Space نسل تازه، قصد دارد جایگاه خود را در بازار بسیار رقابتی خودروهای Kei تثبیت کند.
به گزارش تکناک، این برند ژاپنی که سابقه طولانی در تولید خودروهای کوچک شهری دارد، این بار نسل جدید این خودروهای خود را با کابین دیجیتال و تجهیزات ایمنی پیشرفته رونمایی کرد.

ون Delica Mini میتسوبیشی که نخستینبار در بهار ۲۰۲۳ معرفی شده بود، اکنون تنها پس از دو سال با تغییراتی گسترده در ظاهر، تجهیزات و سیستم فنی وارد نسل تازه شده است. این خودرو با طراحی تیزتر، فناوریهای نوین و شاسی بازنگریشده برای هماهنگی با استانداردهای جدید و رقابت با رقبای سرسخت، پاییز امسال روانه بازار خواهد شد.

در نمای بیرونی، چراغهای جلو با گرافیک LED نیمدایرهای الهامگرفته از Defender، بزرگتر شدهاند و جلوپنجرهای ضخیمتر با المانهایی شبیه Jeep جای گرفته است. سپر جدید با المانهای همرنگ بدنه Dynamic Shield و محافظ زیرین بزرگتر، ظاهر خودرو را قدرتمندتر کرده است. تغییراتی در کاپوت، گلگیرها و درها، بههمراه جلو آمدن ۱۱۵ میلیمتری شیشه جلو، حالت ایستادهتری به خودرو بخشیده است. ستون D یکپارچه و چراغهای عقب LED مدرن نیز از دیگر تغییرات مهم هستند. اضافه شدن دو رنگ تازه Sand Beige Pearl و Denim Blue Pearl با امکان انتخاب سقف مشکی، تنوع بیشتری به پالت رنگی داده است. طول خودرو همچنان ۳۳۹۵ میلیمتر است و با استانداردهای Kei ژاپن مطابقت دارد.



کابین داخلی ون Delica Mini میتسوبیشی نیز تغییرات چشمگیری داشته است. ترکیب یک پنل دیجیتال مدرن با صفحه کیلومتر ۷ اینچی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی، فضای داخلی را مدرنتر کرده است. متریال داخلی با روکش بژ لوکس، عایقبندی بهبودیافته و چینش انعطافپذیر صندلیها، تجربهای راحتتر برای سرنشینان فراهم میکنند. امکاناتی مانند سیستمهای کمکی رانندگی پیشرفته (ADAS) و مانیتور سهبعدی Multi Around با چهار دوربین نیز به تجهیزات اضافه شدهاند.

هرچند میتسوبیشی هنوز جزئیات فنی نسخه جدید را اعلام نکرده است، اما مدل پیشین با موتور سهسیلندر ۶۵۸ سیسی عرضه میشد که در نسخه تنفس طبیعی ۵۱ اسببخار قدرت و ۶۰ نیوتنمتر گشتاور و در نسخه توربوشارژ، ۶۳ اسببخار و ۱۰۰ نیوتنمتر تولید میکرد. انتقال قدرت از طریق گیربکس CVT به صورت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک دائم انجام میشد. راننده میتواند متناسب با شرایط جاده یکی از پنج حالت Power، Normal، Eco، Gravel یا Snow را انتخاب کند. سیستم تعلیق بازطراحیشده و کمکفنرهای Kayaba Prosmooth نیز بهبود محسوسی در کیفیت رانندگی ایجاد میکنند.
شرکت میتسوبیشی همزمان نسل تازه eK Space را نیز معرفی کرد. این مینیون کوچک در پلتفرم، فضای داخلی و بسیاری از اجزای بدنه با Delica Mini مشترک است، اما طراحی جلوی متفاوت، ارتفاع کمتر از زمین و حذف روکشهای پلاستیکی و محافظ زیرین، آن را متمایز کرده است. همچنین نسخه eK Cross Space به دلیل فروش پایین در برابر محبوبیت بالای Delica Mini از خط تولید کنار گذاشته شده است. این خودروها با نسل تازه Nissan Roox که به تازگی معرفی شده است نیز اشتراکات فنی دارند.
طبق برنامه، عرضه Delica Mini و eK Space جدید در پاییز ۲۰۲۵ در بازار ژاپن آغاز خواهد شد. قیمت Delica Mini بین ۱.۹۵ تا ۲.۹۵ میلیون ین (۱۳۱۰۰ تا ۱۹۹۰۰ دلار) و قیمت eK Space بین ۱.۷۵ تا ۱.۹۵ میلیون ین (۱۱۸۰۰ تا ۱۳۱۰۰ دلار) تعیین شده است.