شرکت کونامی رسماً اعلام کرد که بازسازی کامل بازی Metal Gear Solid 3 با عنوان Delta، که با موتور گرافیکی Unreal Engine 5 توسعه یافته، تنها در هفته اول عرضه خود به فروش بیش از یک میلیون نسخهای در سراسر جهان دست یافته است.
به گزارش تکناک، این رقم شامل مجموع فروش فیزیکی و دیجیتال است که بر اساس بررسی داخلی شرکت اعلام شد.
این آغاز قدرتمندی برای بازسازی نسخه کلاسیک Metal Gear Solid 3: Snake Eater به شمار میرود؛ عنوانی که نخستین بار در سال ۲۰۰۴ بهصورت انحصاری برای PlayStation 2 عرضه شد و بعدها در سال ۲۰۱۲ به کنسول Nintendo 3DS نیز راه یافت.
wccftech مینویسد که بازسازی این بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 و با همکاری استودیوی Virtuos انجام شد؛ همان تیمی که اخیراً ریمستر The Elder Scrolls IV: Oblivion را بر عهده داشت. با این حال، علیرغم این پروژههای بزرگ و موفق، Virtuos اخیراً با تعدیل گسترده نزدیک به ۳۰۰ نفر از کارکنانش مواجه شد.

در بررسی منتشرشده توسط وبسایت Wccftech، «کای تاتسوموتو» به نسخه پلیاستیشن ۵ این بازی امتیاز ۹.۴ از ۱۰ داده و نوشت:
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بهترین و کاملترین راه برای تجربه سقوط و صعود Big Boss است. هر جزئیات با دقت بازسازی شده و با استانداردهای مدرن هماهنگ شده است، بدون آنکه چیزی از نسخه اصلی کنار گذاشته شود. اگرچه این بدان معناست که بخشهایی از طنز و ضعفهای قدیمی هم حفظ شدهاند، اما هیچ راه بهتری برای تجربه اولین عنوان از خط زمانی متال گیر سالید وجود ندارد. کونامی وعده داده بود که یک بازآفرینی وفادار ارائه خواهد کرد و این وعده را عملی کرده است.
در همین حال، کاربران PC نیز بهسرعت دست به توسعه مادها و تنظیمات جدید برای بهبود تجربه بازی زدند. از جمله این موارد میتوان به ماد «Better Uncap FPS» اشاره کرد که محدودیت ۶۰ فریم بر ثانیه بازی را برمیدارد. همچنین با تغییراتی در فایل Engine.ini میتوان قابلیتهایی مانند رهگیری پرتو Lumen، فناوری Ray Reconstruction و NVIDIA DLSS Frame Generation را فعال کرد.