واکسن درمان سرطان “بیونتک” تا 2030 عرضه می‌شود

بنیانگذاران بیونتک وعده داده اند که واکسن درمان سرطان آنها می‌تواند تا سال 2030 برای استفاده عموم آماده شود.

بنیانگذاران بیونتک وعده داده اند که واکسن درمان سرطان آنها می‌تواند تا سال 2030 برای استفاده عموم آماده شود.

به گزارش تک ناک، بنا به گفته اوگور شاهین و اوزلم تورچی، بنیانگذاران شرکت آلمانی BioNTech، واکسن‌های mRNA که می‌توانند به درمان سرطان کمک کنند، می‌توانند قبل از پایان این دهه برای استفاده آماده شوند. این دو نفر در مصاحبه یکشنبه خود با بی بی سی با لورا کوئنسبرگ این اظهارات را بیان کردند.

محور بزرگ BioNTech

در سال 2020، زمانی که همه‌گیری کووید-19 شیوع پیدا کرد، BioNTech تمرکز خود را معطوف کرد و از دانش فنی خود برای ساخت واکسنی علیه ویروس کرونا استفاده کرد. قبل از پایان سال، واکسن کاندید BioNTech، یعنی BNT162b2 در پیشگیری از عفونت در افرادی که با دو دوز واکسینه شده بودند 91 درصد کارایی داشت. بعد تر مجوز استفاده اضطراری (EUA) در بریتانیا و سپس در ایالات متحده را گرفت.

واکسن BioNTech از mRNA، نوعی اسید نوکلئیک در سلول‌ها، برای ارسال دستورالعمل‌هایی برای فراخوانی استفاده می‌کند که از آن برای ساخت پروتئین استفاده می‌کند. در مورد کووید، واکسن دستورالعمل‌هایی را برای ساخت پروتئین سنبله روی پوشش ویروس کرونا ارسال کرد که توسط سلول‌های ایمنی بدن شناسایی شد تا پاسخی در برابر ویروس مهاجم ایجاد کند.

به طور مشابه، از این فناوری می‌توان برای آموزش سلول‌های ایمنی برای شناسایی پروتئین موجود در سلول‌های سرطانی و سپس تخریب آنها استفاده کرد. BioNTech در حال حاضر چندین نامزد برای واکسن سرطان در آزمایشات بالینی دارد و امیدوار است که موفقیت آن در زمینه COVID به کار سرطان آن نیز کمک کند.

خط تولید واکسن های BioNTech گسترده است و شامل سرطان های روده، پوست، ریه، سر و گردن، پروستات و تخمدان می شود. برخی از واکسن‌ها در حال حاضر در مرحله آزمایشی فاز 2 هستند و اوزلم تورچی، مدیر ارشد پزشکی BioNTech امیدوار است که تنظیم‌کننده‌ها بتوانند از فرآیندهای مشابهی که برای واکسن کووید استفاده می‌شود برای مجوز دادن به واکسن‌های سرطان نیز استفاده کنند. انجام این کار تضمین می‌کند که واکسن های سرطان می‌توانند قبل از سال 2030 در دسترس بیماران قرار گیرند.

کاهش علاقه به واکسن کووید

تورچی دانشمندی که بیش از 20 سال بر روی این فناوری سپری کرده است، مطمئن نیست که شرکت او درمانی برای سرطان داشته باشد، اما امیدوار است که از پیشرفت‌های انجام شده در این حوزه  برای پیشبرد هدف استفاده شود.

با بومی شدن ویروس کرونا، مردم و همچنین دولت‌ها دیگر مانند سال 2021 به واکسن‌ها علاقه ندارند. بر اساس گزارش فایننشال تایمز، انتظار می‌رود که سازندگان واکسن‌ مانند BioNTech و Moderna تا دو سال آینده در نتیجه‌ی این علاقه رو به افول، شاهد کاهش شدید 33درصدی در درآمد باشند.

در ایالات متحده، دولت خرید واکسن‌های کووید را در سال آینده متوقف خواهد کرد و تزریقات در بازار خصوصی در دسترس خواهند بود. انتظار می‌رود که میانگین قیمت تزریقات در سال آینده دو برابر شود، و حتی اگر شرکت‌ها تا 100 دلار برای هر دوز دریافت کنند، نمی‌توانند درآمد بالایی را که در سال‌های همه‌گیری داشته‌اند حفظ کنند.

با توجه به اینکه تاکنون فقط واکسن‌های کووید آنها تجاری شده است، هر دو BioNTech و Moderna به دنبال محصولات خط لوله خود هستند تا در آینده نزدیک به درآمد خود بپردازند. هفته گذشته، Interesting Engineering گزارش داد که چگونه مدرنا با Merck برای واکسن سرطان خود ارتباط برقرار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.