اتحادیه اروپا بر اساس یک قانون فروش خودروهای احتراقی جدید را از سال 2035 ممنوع خواهد کرد.
به گزارش تکناک، هدف این توافق تسریع انتقال به خودروهای الکتریکی است چرا که اروپا سال ها است که با تغییرات آب و هوایی مبارزه می کند.
این یکی از راه های مبارزه با تغییرات اقلیمی است. کشورهای اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا و مذاکره کنندگان کمیسیون اروپا پیش نویس قانون جدید را تهیه کردند. آنها موافق هستند که خودروسازان باید تا سال 2035 به کاهش 100 درصدی انتشار دی اکسید کربن دست یابند.
یان هویتما، مذاکرهکننده ارشد پارلمان اروپا، گفت: این توافق خبر خوبی برای رانندگان خودرو است. خودروهای جدید بدون آلایندگی ارزان تر خواهند شد و آنها را مقرون به صرفه تر می کند. همچنین، برای همه قابل دسترسی تر خواهد بود.
تیمرمنس، مسئول سیاست آب و هوای اتحادیه اروپا گفت که این توافق سیگنال قوی به صنعت و مصرف کنندگان می فرستد. سیگنال این است که اروپا در حال گذار به خودروهای بدون آلایندگی است. این توافق همچنین تصریح می کند که انتشار دی اکسید کربن خودروهای جدید فروخته شده از سال 2030 به میزان 55 درصد از سطح سال 2021 کاهش می یابد. این بسیار بالاتر از هدف تعیین شده قبلی برای کاهش 37.5 درصدی از سال 2030 است. بسیاری از خودروسازان تغییر به سمت الکتریکی سازی را اعلام کرده اند زیرا قانون گذاران فشار را افزایش می دهند.
بر اساس مقررات جدید، خودروسازان باید تا سال 2030 میانگین انتشار CO2 ناوگان 2021 خود را به میزان 55 درصد برای خودروهای سواری و تا سال 2030 تا 50 درصد برای وانت ها کاهش دهند. از آن زمان، خودروهای جدید با موتور احتراق داخلی تنها پنج سال دیگر فرصت خواهند داشت . تا سال 2035 اتحادیه اروپا انتظار کاهش 100 درصدی انتشار CO2 را برای همه خودروها و وانتهای جدید دارد.
تولیدکنندگانی که کمتر از 10هزار خودرو در سال تولید می کنند، مانند فراری، مک لارن و استون مارتین، معافیت هایی خواهند داشت که آنها را از هدف 2030 مستثنی می کند، اما آنها نیز باید تا سال 2035 کاملاً بدون آلایندگی باشند.
با این حال، این بدان معنا نیست که تمام خودروهای بنزینی و دیزلی موجود اتحادیه اروپا باید پارک و اسقاط شوند، و اتحادیه اروپا قوانینی را برای ثبت خودروهایی که از سوختهای کربن خنثی استفاده میکنند، مانند بنزین مصنوعی که توسط پورشه، زیمنس توسعه مییابد تدوین میکند. .
فولکس واگن تولید خودروهای سوختی در اروپا را متوقف می کند
فولکس واگن طرح تمام الکتریکی خود را افزایش می دهد. این شرکت هم قول داده است حداکثر از سال 2033 تولید خودروهای سوخترسان در اروپا را به طور کامل متوقف کند. توماس شفر، رئیس برند فولکس واگن، گفت که این شرکت تا سال 2026 ده خودروی الکتریکی جدید را روانه بازار خواهد کرد. فولکس واگن قبلاً مدعی شده بود که فروش خودروهای بنزینی در اروپا را بین سالهای 2033 تا 2035 متوقف خواهد کرد.
فولکس واگن امیدوار است تسلا را در بازار خودروهای الکتریکی خالص به چالش بکشد. با این حال، عملکرد واقعی آن رضایت بخش نبوده است. خودروهای الکتریکی گروه فولکس واگن همچنان از مشکلات نرم افزاری مختلف رنج می برند. این یکی از دلایلی است که مدیرعامل مجبور به ترک شرکت شد.
اتحادیه اروپا فروش خودروهای دیزلی را از 2035 ممنوع میکند
اتحادیه اروپا بر اساس یک قانون فروش خودروهای دیزلی و سوختی جدید را از سال 2035 ممنوع خواهد کرد.
به گزارش تکناک، هدف این توافق تسریع انتقال به خودروهای الکتریکی است چرا که اروپا سال ها است که با تغییرات آب و هوایی مبارزه می کند.
این یکی از راه های مبارزه با تغییرات اقلیمی است. کشورهای اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا و مذاکره کنندگان کمیسیون اروپا پیش نویس قانون جدید را تهیه کردند. آنها موافق هستند که خودروسازان باید تا سال 2035 به کاهش 100 درصدی انتشار دی اکسید کربن دست یابند.
یان هویتما، مذاکرهکننده ارشد پارلمان اروپا، گفت: این توافق خبر خوبی برای رانندگان خودرو است. خودروهای جدید بدون آلایندگی ارزان تر خواهند شد و آنها را مقرون به صرفه تر می کند. همچنین، برای همه قابل دسترسی تر خواهد بود.
تیمرمنس، مسئول سیاست آب و هوای اتحادیه اروپا گفت که این توافق سیگنال قوی به صنعت و مصرف کنندگان می فرستد. سیگنال این است که اروپا در حال گذار به خودروهای بدون آلایندگی است. این توافق همچنین تصریح می کند که انتشار دی اکسید کربن فروش خودروهای احتراقی جدید فروخته شده از سال 2030 به میزان 55 درصد از سطح سال 2021 کاهش می یابد. این بسیار بالاتر از هدف تعیین شده قبلی برای کاهش 37.5 درصدی از سال 2030 است. بسیاری از خودروسازان تغییر به سمت الکتریکی سازی را اعلام کرده اند زیرا قانون گذاران فشار را افزایش می دهند.
بر اساس مقررات جدید، خودروسازان باید تا سال 2030 میانگین انتشار CO2 ناوگان 2021 فروش خودروهای احتراقی را به میزان 55 درصد برای خودروهای سواری و تا سال 2030 تا 50 درصد برای وانت ها کاهش دهند. از آن زمان، خودروهای جدید با موتور احتراق داخلی تنها پنج سال دیگر فرصت خواهند داشت . تا سال 2035 اتحادیه اروپا انتظار کاهش 100 درصدی انتشار CO2 را برای همه خودروها و وانتهای جدید دارد.
تولیدکنندگانی که کمتر از 10هزار خودرو در سال تولید می کنند، مانند فراری، مک لارن و استون مارتین، معافیت هایی خواهند داشت که آنها را از هدف 2030 مستثنی می کند، اما آنها نیز باید تا سال 2035 کاملاً بدون آلایندگی باشند.
با این حال، این بدان معنا نیست که تمام فروش خودروهای احتراقی موجود اتحادیه اروپا باید پارک و اسقاط شوند، و اتحادیه اروپا قوانینی را برای ثبت خودروهایی که از سوختهای کربن خنثی استفاده میکنند، مانند بنزین مصنوعی که توسط پورشه، زیمنس توسعه مییابد تدوین میکند. .
فولکس واگن تولید خودروهای سوختی در اروپا را متوقف می کند
فولکس واگن طرح تمام الکتریکی خود را افزایش می دهد. این شرکت هم قول داده است حداکثر از سال 2033 تولید خودروهای سوخترسان در اروپا را به طور کامل متوقف کند. توماس شفر، رئیس برند فولکس واگن، گفت که این شرکت تا سال 2026 ده خودروی الکتریکی جدید را روانه بازار خواهد کرد. فولکس واگن قبلاً مدعی شده بود که فروش خودروهای بنزینی در اروپا را بین سالهای 2033 تا 2035 متوقف خواهد کرد.
فولکس واگن امیدوار است تسلا را در بازار خودروهای الکتریکی خالص به چالش بکشد. با این حال، عملکرد واقعی آن رضایت بخش نبوده است. خودروهای الکتریکی گروه فولکس واگن همچنان از مشکلات نرم افزاری مختلف رنج می برند. این یکی از دلایلی است که مدیرعامل مجبور به ترک شرکت شد.