5 ویژگی برتر عکاسی با گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2

اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان مورد انتظارترین تراشه موبایل سال با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار جدیدی به ویژه بهبود کیفیت عکاسی عرضه شده است.

اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان مورد انتظارترین تراشه موبایل سال با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار جدیدی به ویژه بهبود کیفیت عکاسی عرضه شده است.

به گزارش تکناک، تراشه جدید کوالکام با پیشرفت در زمینه هایی مانند عملکرد در پردازش، استقامت باتری، هوش مصنوعی و دوربین به بازار آمده است و نسبت به مدل های قبلی تفاوت های زیادی دارد.

با تمام این پیشرفت های جدید، بهبود قابلیت های دوربین عکاسی یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین تغییرات در تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 است. جدا از تراشه پردازش تصویر جدید که قابلیت های دوربین تراشه جدید کوالکام را تقویت می کند. همچنین ارتباط مستقیمی با تراشه هوش مصنوعی دارد. نتیجه نهایی این همکاری چیزی جز خروجی های واقعی تصاویر و فیلم های چشم نواز نخواهد بود.

همانطور که جاد هیپ، معاون مدیریت محصولات کوالکام می گوید گوشی های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 دوربین های حرفه ای جدیدی دارند این تراشه جدید اسنپدراگون دارای قابلیت های بسیاری برای بهبود عکاسی است و به سازندگان گوشی های هوشمند بستگی دارد که تصمیم بگیرند از کدام ویژگی استفاده کنند.

در ادامه، در مورد پنج ویژگی برتر اسنپدراگون 8 نسل 2 که عکاسی با تلفن همراه را در سال پیش رو به سطح دیگری می برد صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های دوربین SNAPDRAGON 8 GEN 2

اسنپدراگون 8 نسل 2 اکنون با یک پیوند مستقیم بین پردازنده سیگنال تصویر Spectra (ISP) و پردازنده Hexagon در موتور هوش مصنوعی عرضه می شود. کاری که این ارتباط مستقیم انجام می دهد این است که به جای نرم افزار، تصاویر را با قابلیت های سخت افزاری پردازش می کند.

پیش از این، ISP و موتورهای هوش مصنوعی به طور مستقل کار می کردند. بنابراین بیشتر پردازش تصویر با کمک نرم افزار امکان پذیر می شد. البته سازندگان همچنان از پردازش نرم افزاری برای بهبود تصاویر و ویدئوها استفاده خواهند کرد. اما این بار، سخت افزار قسمت بیشتر کار را انجام خواهد داد.

پشتیبانی از دوربین های 200 مگاپیکسلی

امسال دوربین های 200 مگاپیکسلی موبایل به بازار عرضه شد. اما اسنپدراگون 8 نسل 2 با پیشرفت های بهتری ارائه می شود تا دوربین های 200 مگاپیکسلی مانند دوربین های حرفه ای واقعی عکس بگیرند. اسنپدراگون 8 نسل 2 پشتیبانی بهتری از دوربین های 200 مگاپیکسلی دارد. به خصوص در تکنولوژی تله فوتو یا زوم.

با پشتیبانی جدید از لنزهای 200 مگاپیکسلی، می توانید زوم کنید و تصاویر را از راه دور ثبت کنید و همچنان تصاویر شارپ تری ثبت کنید. ISP تراشه اسنپدراگون جدید از زوم درون حسگر پشتیبانی می کند که می تواند تصاویر بزرگتر را تا 12.5 مگاپیکسل یا 50 مگاپیکسل کراپ کند. این کار هنگام زوم کردن تصاویری که با دوربین گوشی گرفته‌اید، نویز را حذف می‌کند.

تقسیم بندی معنایی با اسنپدراگون 8 نسل 2

یکی دیگر از ویژگی های برتر اسنپدراگون 8 نسل 2، تقسیم بندی متقارن آن است. این نیز با ارتباط مستقیم بین ISP و موتور AI امکان پذیر است. این ویژگی قادر است بین اشیاء موجود در هر عکس و محیط اطراف آنها تمایز قائل شود.

اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان مورد انتظارترین تراشه موبایل سال با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار جدیدی به ویژه بهبود کیفیت عکاسی عرضه شده است.

در حالی که ISP روی تصویر تمرکز می کند، موتور هوش مصنوعی از طرف دیگر به آن می گوید که شئ مورد نظر چیست. به عنوان مثال، اگر از فردی که در فضای باز ایستاده است، با یک جفت کفش، کت و شلوار پوشیده و عینک آفتابی عکس بگیرید. موتور هوش مصنوعی می‌تواند جزئیات همه چیزهایی را که شخص در عکس پوشیده است و محیط اطرافش را درک کند.

نتیجه نهایی این است که تصویر با جزئیات خالص برای تک تک اشیاء در عکس ظاهر می شود. موتور هوش مصنوعی و ISP دست به دست هم می دهند تا مطمئن شوند این اتفاق می افتد.

در ابتدا سازندگان تلفن با بهینه سازی نرم افزاری این امکان را فراهم می کردند. اما به لطف اسنپدراگون 8 نسل 2 و قابلیت های عالی هوش مصنوعی آن، دیگر چنین نخواهد بود.

موتور بوکه SNAPDRAGON 8 GEN 2

موتور بوکه در سال های گذشته با اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شد. اما کوالکام در نسل 2 موتور بوکه را توسعه داده است. با پیشرفت های جدید می توانید تغییراتی در جلوه های پس زمینه عکس های خود ایجاد کنید.

می توانید عمق تاری  (blur)پس زمینه را تنظیم کنید. همچنین می توانید نورهای پس زمینه را از نقاط تار به شکل دیگری تغییر دهید. به عنوان مثال، موتور جدید تاری امکان تغییر دایره های تار را به شکل قلب فراهم می کند.

تسطیح تراز افقی

ترازیابی افقی افزوده جدید به اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان یک ویژگی بسیار مفید برای گرفتن تصاویر ثابت و فیلمبرداری است. این کار باعث می‌شود که تمام تصاویر و ویدیوهایی که با استفاده از تلفن هوشمند خود می‌گیرید صاف و تراز به نظر برسند.

بنابراین، حتی اگر هنگام گرفتن عکس، دستان شما کمی کج شده باشد. ویژگی جدید تراز افقی به طور خودکار آن را برای شما اصلاح می کند. این ویژگی شبیه یک گیمبال کار می کند.

اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان مورد انتظارترین تراشه موبایل سال با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار جدیدی به ویژه بهبود کیفیت عکاسی عرضه شده است.

همانطور که جاد گفت، تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای قابلیت های زیادی است. همانطور که به سال 2023 نزدیک می شویم، منتظر می مانیم تا ببینیم شرکت های سازنده تلفن همراه  از چه ویژگی هایی استفاده می کنند و این ویژگی ها چقدر خوب کار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.