چگونه برنامه‌ ها را در اندروید مخفی کنیم؟

مخفی کردن برنامه‌ اندروید

ممکن است دلایل مختلفی برای یادگیری نحوه پنهان‌کردن برنامه ها، با هدف دوری از دسترس کوچک‌ترها و چشمان کنجکاو در دستگاه های اندرویدی داشته‌باشید. مخفی کردن برنامه‌ اندروید

به گزارش تکناک، دانستن نحوه مخفی کردن برنامه ها برای حفظ حریم خصوصی شما بسیار مهم است اما وقتی برنامه‌ها را در اندروید پنهان کنید دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد؟

هنگام چرخیدن در تلفن ، هیچ کس نمی تواند آنها را پیدا کند. این بدان معنا نیست که راه های دیگری برای یافتن آنها وجود ندارد. تاریخچه نصب برنامه Play Store نشان دهنده برنامه های دانلود شده‌است. پوشه های داده برنامه نیز روی دستگاه باقی خواهد ماند.مخفی کردن برنامه‌ اندروید

برنامه مخفی شده در اندروید همچنین در نتایج جستجوی دستگاه ظاهر نمی‌شود. حتی اگر شخصی سعی کند برنامه را مستقیماً جستجو کند، نمی تواند آن را پیدا کند. آنها باید لیست برنامه های نصب شده را در منوی تنظیمات جستجو کنند یا حافظه داخلی را مرور کنند تا پوشه های داده را پیدا کنند. تا آن زمان، احتمالاً متوجه اینکه در حال انجام چه کاری هستند، خواهید شد و می‌توانید دستگاه را پس بگیرید.

مخفی کردن برنامه ها با غیرفعال کردن آنها در اندروید متفاوت است. ممکن است دستگاه دارای برنامه‌های اضافه و سیستمی از پیش نصب شده غیر قابل حذف باشد. پس از غیرفعال شدن، این برنامه ها دیگر نمی توانند از منابع سیستم استفاده کنند و سرعت گوشی را کاهش دهند. با این حال، ممکن است کاربر بخواهد برنامه‌ها را پنهان کند و در عین حال بتواند از آنها استفاده کنید و در برنامه‌ها نمایش داده نشوند.

بنابراین در اینجا نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید بدون غیرفعال کردن آنها آورده شده است. این دستورالعمل‌ها با استفاده از یک گوشی سامسونگ جمع‌آوری شده‌اند، اما در اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی به خوبی کار می‌کنند.

نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید

مرحله 1: صفحه اصلی را به بالا بکشید تا لانچر باز شود. روی نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

مخفی کردن برنامه‌ اندروید

مرحله 2: روی Settings و سپس Hide apps بزنید.

مخفی کردن برنامه‌ اندروید

مرحله 3: برنامه مورد نظر را برای پنهان کردن انتخاب کنید. شما همچنین می توانید آن را نیز جستجو کنید. پس از انتخاب برنامه های مورد نظر، روی done بزنید.

مخفی کردن برنامه‌ اندروید

از پوشه امن(Secure Folder) سامسونگ استفاده کنید

هنگام استفاده از گوشی سامسونگ ، می‌توان از پوشه امن(Secure Folder) برای مخفی کردن برنامه‌ها استفاده کرد. چند سالی است که گوشی های سامسونگ با پوشه امن عرضه می شوند. این یک فضای خصوصی و رمزگذاری شده در دستگاه گلکسی است که می توان با رمز عبور یا اثر انگشت از آن محافظت کرد. پوشه امن را می توان به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی پنهان کرد.

نکته عالی در مورد پوشه امن این است که از بقیه سیستم جدا می ماند. حتی پوشه های داده برنامه در مرورگر فایل قابل مشاهده نیستند. این تضمین کننده جداسازی کامل برنامه ها و داده های داخل پوشه امن از خارج است.

تنها نقطه ضعف آن، هنگام هر بار استفاده از برنامه ، این است که باید به آن در پوشه امن دسترسی پیدا کرد. با توجه به آنچه گفته شد، همچنان راه حلی عالی برای مخفی کردن برنامه ها در دستگاه های اندرویدی ساخته شده توسط سامسونگ وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.