رابط کاربری جستجوی گوگل ظاهر جدیدی پیدا می‌کند

رابط کاربری برنامه جستجوی گوگل با برخی تغییرات ظاهر جدیدی پیدا خواهد کرد.

به گزارش تکناک، به گفته Android Police ، گوگل در حال آزمایش برخی تغییرات در برنامه از جمله نوار جستجوی ضخیم تر است.

نمادهای جستجوی صوتی و Google Lens روی نوار باقی خواهند ماند. همچنین علاوه بر حاشیه جدید جستجو، یک چرخ فلک مستقیماً در زیر آن با پیشنهاد میانبرهای مانند جستجو در عکس‌های اخیر گالری، دریافت کمک برای تکالیف با استفاده از دوربین و Google Lens، نحوه شناسایی آهنگ ها و موارد دیگر وجود دارد.

این پیشنهادها کاربر را در مورد قابلیت های جستجوی گوگل و آنچه درباره آن اطلاع ندارد، آگاه می سازد. کاربر همچنین می تواند فرآیند را با یک ضربه روی صفحه شروع کند.

همچنین یک نماد جدید زنگ در کنار عکس نمایه در سمت راست بالای صفحه نمایش وجود دارد. با ضربه روی آن از اعلان‌های مربوط به موضوعاتی در گوگل که مشترک آنها شده اید را خواهید دید. از دیگر پیشرفت‌های موجود در این برنامه شامل امکان نمایش نتایج جستجو حتی قبل از اتمام تایپ می شود. به خاطر داشته باشید در حال حاضر این ویژگی با قابلیت موجود در برنامه جستجوی گوگل که به شما پیشنهادهایی برای جستجو در هنگام تایپ نشان می‌دهد، متفاوت است.

تفاوت آن با ویژگی جدید این است که جستجوی گوگل سعی در نشان دادن نتایج  قبل از اتمام تایپ آن در نوار جستجو را دارد.  در صورت تشخیص درست موضوع توسط گوگل، ثانیه های ارزشمندی حفظ شده‌است. در صورت اشتباه آن، زمانی که طول می‌کشد به پایین صفحه نگاه و درخواست خود را به طور کامل بررسی و تایپ کنید، موجب اضافه‌شدن چند ثانیه زمان به جستجوی گوگل شما می‌شود. بنابراین برای مفید واقع شدن این فرایند، گوگل باید الگوریتم آن را پایدار کند.

در حال حاضر اعمال و انتشار تغییرات فوق الذکر در رابط کاربری جستجو برای همه یا اینکه تنها بخشی از یک تست A/B  است، مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.