قابلیت Collections؛ راه جدید گوگل برای سازمان‌دهی برنامه‌های اندروید

گوگل

گوگل در حال توسعه‌ی راهی جدید برای دسترسی کاربران به برنامه‌هایشان از صفحه‌ی اصلی اندروید است. این قابلیت با نام «Collections» شناخته می‌شود.

به‌گزارش تک‌ناک، در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O امسال، گوگل ابزارهایی را به توسعه‌دهندگان معرفی کرد تا با کمک آن کاربران را دوباره با برنامه‌هایی درگیر کنند که روی دستگاه‌هایشان نصب کرده‌اند.

با‌این‌حال، گوگل در آن زمان جزئیاتی از طراحی ظاهری این بخش ارائه نکرد و تنها روی کیت توسعه‌ی نرم‌افزار (SDK) تمرکز کزد که توسعه‌دهندگان می‌توانستند برای ادغام با این قابلیت جدید به آن دسترسی داشته باشند.

همچنین، گوگل اعلام کرد که بیش از 35 شریک توسعه‌دهنده برای آزمایش این ویژگی جدید با این شرکت همکاری می‌کنند؛ از جمله اسپاتیفای، پینترست، تامبلر، تیک‌تاک و شاپیفای.

در جلسه‌ای در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O، اطلاعاتی از SDK جدیدی به نام Engage در‌اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت که عمدتاً برای بازگرداندن کاربران به برنامه‌هایشان با نمایش محتوا و تبلیغات و پیشنهادهای ویژه طراحی شده است.

گوگل گفت این بخش به‌طور خودکار بهترین و برجسته‌ترین محتوا از برنامه‌های نصب‌شده را سازمان‌دهی می‌کند و بر فعال‌کردن ادامه‌ی مسیر کاربر در تقریباً تمامی دسته‌بندی‌های برنامه تمرکز دارد.

تک‌کرانچ می‌نویسد که کاربران با یک ضربه می‌توانند تجربیات فراگیر و تمام‌صفحه‌ای را راه‌اندازی کنند که مهم‌ترین محتوا از برنامه‌های نصب‌شده‌ی آن‌ها را برجسته و سازمان‌دهی می‌کند. حالا به‌لطف آنالیز نرم‌افزار گوگل پلی استور که وبلاگ اندروید اتوریتی انجام داده است، تصویری از شکل احتمالی این بخش دردسترس قرار گرفته است.

آزمایش‌های مهندسی معکوس قابلیتی در حال توسعه به نام Collections را نشان می‌دهد. این قابلیت که قبلاً با اسم «مکعب‌ها» شناخته می‌شد، ویجتی مرتبط با پلی استور را برای صفحه‌ی اصلی اندروید معرفی می‌کند که به‌روزرسانی‌های برنامه را در دسته‌هایی مختلف سازمان‌دهی می‌کند.

collections

هنگامی‌که کاربران دسته‌ای خاص را انتخاب می‌کنند، با فرض اینکه برنامه‌ها با SDK ادغام شده باشند، تمام محتوای مرتبط از برنامه‌هایشان در این فضا به آن‌ها نمایش داده می‌شود. همان‌طور‌که گوگل در جلسه‌ی I/O توضیح داد، بخش جدید روی دستگاه مهم‌ترین موارد را برای کاربران سازمان‌دهی و آن‌ها را به بازگشت به برنامه‌هایشان تشویق می‌کند.

به‌گفته‌ی گوگل، توسعه‌دهندگان برنامه می‌توانند از این ویژگی برای نمایش پیشنهادها و تبلیغات شخصی‌سازی‌شده استفاده کنند که به کشف محتوای دیگر و پیشنهادهایی کمک می‌کند که کاربران ممکن است از دست داده باشند.

آنالیز نرم‌افزار پلی استور نشان داد که این ویژگی ابتدا در ایالات متحده راه‌اندازی و سپس به بازارهای جدید عرضه می‌شود. همچنین، دسترسی به آن از‌طریق میان‌بری در خود برنامه‌ی پلی استور آسان خواهد بود. این یعنی زمانی‌که انگشت خود را روی آیکون برنامه‌ی پلی استور نگه می‌دارید، گزینه‌ای برای دسترسی به مجموعه‌ها در منو بازشو وجود خواهد داشت. گوگل پیش‌تر درباره‌ی قابلیت Collections اعلام کرده بود که اواخر سال جاری دردسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.