کلودفلر با ادغام سیستم Content Credentials ادوبی، تأیید اصالت تصاویر آنلاین و شناسایی تصاویر دستکاریشده با هوش مصنوعی را آسانتر میکند.
به گزارش تکناک، کلودفلر قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران امکان میدهد تا اصالت تصاویر آنلاین را با سرعت بیشتری بررسی کنند. کلودفلر، شرکت فعال درزمینه امنیت وب و میزبانی، از سیستم Content Credentials استفاده کرده که با هدایت ادوبی توسعه یافته است. این سیستم با افزودن برچسب متادیتای دیجیتال به تصاویر و ویدئوها، اطلاعاتی نظیر مالکیت و محل انتشار و هرگونه تغییرات، ازجمله ویرایشهای انجامشده با ابزارهای هوش مصنوعی مولد را ثبت و ردیابی میکند.
ورج مینویسد که Content Credentials بخشی از ابتکار Content Authenticity Initiative (CAI) است که در سال ۲۰۱۹، ادوبی تأسیس کرد. این ابتکار همکاری بینصنعتی محسوب میشود که اعضای آن شامل مایکروسافت، Arm، انویدیا، کوالکام، Truepic ،Getty و Shutterstock است. همچنین، شرکتهای تولیدکننده دوربین مانند کانن و لایکا و رسانههای مطرحی نظیر بیبیسی، آسوشیتد پرس، والاستریت ژورنال و نیویورک تایمز نیز در این طرح مشارکت کردهاند.
کلودفلر اکنون با پیوستن به CAI، گزینه جدیدی را در تنظیمات سرویس Cloudflare Images ارائه کرده است که امکان حفظ Content Credentials را با یک کلیک فراهم میکند. این قابلیت از امروز برای تمامی کاربران در سراسر شبکه جهانی کلودفلر فعال شده است. کاربران با مشاهده یا دانلود تصاویر دارای این تنظیمات، میتوانند تاریخچه دیجیتالی آنها را ازطریق ابزار وب Content Authenticity ادوبی یا افزونه مرورگر کروم آن بررسی کنند.
سیستم Content Credentials برپایه استانداردهای فنی متنباز ائتلاف C2PA (Coalition for Content Provenance and Authenticity) توسعه یافته است. این سیستم علاوهبر کمک به هنرمندان و عکاسان برای حفظ اعتبار آثارشان، امکان تشخیص اصالت تصاویر و ویدئوها را فراهم میکند. با توجه به اینکه کلودفلر تخمین میزند حدود ۲۰ درصد از کل وب ازطریق شبکه آن اجرا میشود، این یکپارچهسازی میتواند دامنه دسترسی CAI را بسیار گسترش دهد.