اپیک گیمز با افزودن MetaHuman Creator به Unreal Engine 5.6، فرایند ساخت شخصیتهای دیجیتال را سادهتر و حرفهایتر کرده است.
به گزارش تکناک، اپیک گیمز روند ساخت شخصیتهای MetaHuman را بسیار آسانتر کرده است. این شرکت در رویداد جدید خود با عنوان «State of Unreal» که امروز (۳ ژوئن) برگزار شد، اعلام کرد که ابزار قدرتمند MetaHuman Creator اکنون بهطور مستقیم در موتور بازیسازی Unreal Engine، بهویژه در نسخه ۵/۶ این موتور، گنجانده شده است.
ورج مینویسد که MetaHumanها شخصیتهایی بسیار واقعگرایانه و با جزئیات فراوان هستند که اپیک گیمز طراحی کرده است و توجهات زیادی در صنعت بازیسازی و تولید محتوای دیجیتال به خود جلب کردهاند. با تعبیه این ابزار درون Unreal Engine، توسعهدهندگان میتوانند بهسادگی و با امکانات پیشرفتهتر، چهرهها و بدنهای این شخصیتها را با پارامترهای دقیق و دلخواه خود بسازند و آنها را در بازیها و برنامههای خود استفاده کنند.

علاوهبر این، اپیک گیمز امکان فروش این شخصیتها را در بازار دیجیتال خود به نام Fab فراهم کرده است تا توسعهدهندگان بتوانند MetaHumanهای ساختهشده را در پروژههای دیگر یا حتی بازیهای مختلف بهکار بگیرند و بفروشند.
در بخش نمایشی این رویداد، اپیک نحوه استفاده از ابزارهای MetaHuman برای متحرکسازی زنده شخصیت را نشان داد که تنها با استفاده از وبکم معمولی حرکات چهره بازیگر را بهسرعت به شخصیت منتقل میکند. این فناوری با استقبال زیادی روبهرو شد و توجه مخاطبان را جلب کرد.
همچنین، اپیک گیمز اعلام کرد که مجوزهای جدیدی در نظر گرفته است که امکان استفاده از MetaHumanها را در سایر موتورهای توسعه بازی مانند Unity و Godot و نیز نرمافزارهای طراحی و ساخت محتوا مانند Maya و Houdini و Blender فراهم میکند. این اقدام باعث میشود تا خالقان محتوا بتوانند آزادانهتر و با انعطاف بیشتری از شخصیتهای MetaHuman در پروژههای مختلف خود استفاده کنند.
بدینترتیب، اپیک گیمز با توسعه و تسهیل دسترسی به MetaHumanها، گامی بزرگ برای پیشرفت فناوری تولید شخصیتهای دیجیتال و تسهیل کار توسعهدهندگان در صنعت بازی و انیمیشن برداشته است.