فیسبوک از فید Friends پردهبرداری کرد که تمامی محتوای الگوریتمی و پیشنهادی را حذف میکند و تجربهای شخصیتر و بدون محتوای غیرمرتبط ارائه میدهد.
به گزارش تکناک، فیسبوک برای بازگشت به روزهای اولیه خود، تب جدیدی به نام Friends را رونمایی کرده که محتوای الگوریتمی را از فید حذف میکند. این تب که فعلاً در ایالات متحده و کانادا در دسترس قرار گرفته است، تنها پستها، استوریها، ریلزها و تولدهای دوستان کاربر را نمایش میدهد. فیسبوک همزمان با معرفی این قابلیت اطلاعیهای منتشر کرد و در آن نوشت:
«در طول سالها، برای پاسخ به نیازهای نوظهور کاربران، تجربههای منحصربهفردی در بخشهایی مانند گروهها و ویدئوها و مارکتپلیس ارائه دادیم؛ اما آن حس جادویی دوستیها بهتدریج کمرنگ شد.»
به نقل از ورج، پیشاز این تب Friends شامل درخواستهای دوستی و پیشنهادهای مربوط به آن بود؛ اما حالا جای خود را به فیدی اختصاصی داده است که فقط محتوای دوستان را نمایش میدهد. شاید محتوای تازه زیادی در این بخش نباشد؛ اما دستکم از تبلیغات و پستهای تصادفی گروهها خبری نیست که فید اصلی را شلوغ کردهاند. فیسبوک سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد تبهای جدیدی مثل «Local» و «Explore» را نیز با محوریت پیشنهادهای محتوایی راهاندازی کند.

کاربران میتوانند ازطریق نوار پیمایش در اپلیکیشن فیسبوک به تب Friends دسترسی داشته باشند. همچنین، امکان سنجاقکردن این تب به نوار پایین صفحه وجود دارد. کافی است آیکون سهخطی اپلیکیشن را لمس کنید و از بخش تنظیمات وارد مسیر Settings > Tab bar شوید و تبهای دلخواه را فعال کنید.
فیسبوک وعده داده است که در ادامه سال، چند تجربه کلاسیک دیگر را هم به پلتفرم اضافه خواهد کرد. این بخشی از برنامهای است که مارک زاکربرگ برای بازگرداندن حالوهوای قدیمی فیسبوک در نظر گرفته است.