شرکت ایتالیایی فیات بهطور رسمی از نسخه فیسلیفت شده وانت کامپکت تورو برای بازار آمریکای جنوبی رونمایی کرد.
به گزارش تکناک، این مدل که دومین بهروزرسانی عمده خود را از زمان معرفی اولیه در سال ۲۰۱۵ تجربه میکند، با تغییرات گسترده در طراحی بیرونی، بهبودهای قابل توجه در کابین، و تنوع در سیستمهای انتقال قدرت، جایگاه خود را در بازار رقابتی وانتهای شهری و نیمهکار سنگین تثبیت میکند.
مدل جدید Toro در بخش جلو با طراحی تیزتر و تهاجمیتر عرضه شده است. چراغهای LED دو تکه، جلوپنجره بزرگ با میلههای عمودی کرومی و ورودیهای بزرگ روی سپر، چهرهای مدرن و اسپرت به خودرو بخشیدهاند.
این زبان طراحی که شباهت زیادی به Maserati دارد، پیشتر در کراساوورهای Abarth Pulse و Fastback نیز بهکار رفته بود. با این حال، استفاده از تریم پلاستیکی بدون رنگ و فرم جعبهای ورودیهای هوا، هویت سنتی و اقتصادی Fiat را یادآور میشود.







در نمای جانبی، خطوط کلی بدنه حفظ شده اما طراحان Fiat دو گزینه جدید برای رینگهای آلیاژی ۱۷ و ۱۸ اینچی ارائه کردهاند. در بخش عقب، درِ دو تکه صندوق بار همچنان بهعنوان یکی از ویژگیهای متمایز Toro حفظ شده، اما چراغهای عقب با گرافیک LED مدرنتری بازطراحی شدهاند.
در نسخههای فولآپشن، یک باربند اسپرت جدید روی قسمت بار نصب شده که علاوه بر زیبایی، کارایی بیشتری برای حمل تجهیزات فراهم میکند. به دلیل بازطراحی سپرهای جلو و عقب، طول کلی خودرو اندکی افزایش یافته و اکنون به ۴,۹۵۴ میلیمتر (۱۹۵ اینچ) رسیده است.
کابین Toro نیز تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است. استفاده از متریال و روکشهای جدید، ارتقای کیفیت مونتاژ، اضافه شدن ترمز پارک برقی و بهبود ارگونومی از جمله این تغییرات هستند. صفحه پشت آمپر دیجیتال ۷ اینچی با گرافیک تازه، و سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگرهایی در اندازههای ۷، ۸.۴ یا ۱۰.۱ اینچ (بسته به تیپ خودرو) ارائه میشود. نسخه پرچمدار Toro Ranch از صندلیهای چرمی قهوهای، تریم داخلی شبه چوب و تزئینات کرومی بهره میبرد تا فضای داخلی لوکستری ارائه کند.
از نظر فنی، Toro بر روی پلتفرم Small Wide 4×4 LWB ساخته شده است؛ معماریای که با مدلهای Jeep Compass، Commander، Alfa Romeo Tonale، Dodge Hornet و Ram Rampage مشترک بوده و ریشه در دوران FCA دارد. این پلتفرم علاوه بر استحکام بالا، انعطافپذیری مناسبی برای استفاده در نسخههای محرک جلو و محرک تمام چرخها فراهم میکند.



در بخش قوای محرکه، دو گزینه برای مشتریان در نظر گرفته شده است: یک موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ بنزینی/اتانولی با محرک جلو که توان ۱۷۶ اسب بخار (۱۳۱ کیلووات / ۱۷۸ PS) و گشتاور ۲۷۰ نیوتنمتر (۱۹۹ پوند-فوت) تولید میکند، و یک موتور ۲.۲ لیتری توربودیزل با محرک تمام چرخها که ۲۰۰ اسب بخار (۱۴۹ کیلووات / ۲۰۳ PS) قدرت و ۴۵۰ نیوتنمتر (۳۳۲ پوند-فوت) گشتاور ارائه میدهد. نسخه دیزلی با ظرفیت بار یک تُن و توان یدککشی ۴۰۰ کیلوگرم، بهوضوح گزینه توانمندتر و مناسبتر برای مصارف سنگین است.
مدل ۲۰۲۶ Fiat Toro هماکنون در بازار برزیل قابل سفارش است. قیمت نسخه پایه Endurance با موتور توربو فلکس از ۱۵۹,۴۹۰ رئال برزیل (معادل ۲۹,۳۰۰ دلار) آغاز میشود و در نسخه پرچمدار Ranch با موتور دیزلی و سیستم AWD به ۲۲۸,۴۹۰ رئال برزیل (۴۲,۰۰۰ دلار) میرسد.
همانند نسل پیشین، عرضه این وانت کامپکت به بازارهای آمریکای جنوبی محدود خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه تغییر برند داده شده این مدل با نام Ram 1000 نیز بهروزرسانی مشابهی دریافت خواهد کرد یا خیر.
بهنظر میرسد Fiat با این فیسلیفت، قصد دارد ضمن حفظ هویت اقتصادی و کاربردی Toro، با الهامگیری از برند لوکس Maserati، جذابیت بصری و جایگاه این وانت را در میان رقبا ارتقا دهد و چرخه عمر آن را تا سالهای آینده تضمین کند.