شرکت گوگل امکان رزرو آنلاین بلیت رویدادها و نوبتهای زیبایی را به AI Mode خود اضافه کرده است.
به گزارش تکناک، این شرکت روز سهشنبه اعلام کرد که قابلیتهای عاملمحور جدیدی را به AI Mode خود افزوده است؛ قابلیتی که به کاربران اجازه میدهد در محیط جستوجوی گوگل، پرسشهای پیچیدهتری مطرح کنند و پیگیریهای بیشتری برای دریافت پاسخهای دقیقتر انجام دهند.
کاربران میتوانند با بیان درخواستهای خود به صورت گفتاری یا نوشتاری، از AI Mode بخواهند تا بلیت یا خدمات مورد نظر آنها را از میان منابع مختلف جستوجو کند. سپس این سامانه نتایج مرتبط و گزینههای پیشنهادی را به صورت آنی نمایش میدهد و امکان دسترسی مستقیم به صفحه رزرو یا خرید را فراهم میسازد.
این قابلیتهای تازه در حال حاضر برای کاربران عضو Search Labs در ایالات متحده فعال شدهاند. همچنین گوگل اعلام کرده است که مشترکان سرویسهای Google AI Pro و Ultra به سقف استفاده بالاتری از این امکانات دسترسی دارند.
برای مطالعه بیشتر: گوگل قابلیت AI Mode را به پنج زبان جدید گسترش داد

شرکت گوگل نخستین بار در ماه اوت قابلیتهای عاملمحور را به AI Mode افزود تا کاربران بتوانند از آن برای یافتن رزرو آنلاین رستوران استفاده کنند. افراد میتوانند با این ویژگی بر اساس معیارهایی مانند: تعداد نفرات، تاریخ، زمان، موقعیت مکانی و نوع غذا، درخواست خود را مطرح کنند و سیستم به صورت هوشمند گزینههای موجود را پیشنهاد دهد.
بخوانید: گوگل تبلیغات را در جستوجوی هوش مصنوعی ادغام می کند
گوگل در صفحه Search Labs خود توضیح داده است: «اولویت ما در جستوجوی گوگل، اتصال کاربران به اطلاعات دقیق و قابلاعتماد است. این حالت جدید بر پایه سامانههای کیفی و ایمنی اصلی ما طراحی شده، اما همچنان در مرحله آزمایشی است و امکان دارد خطاهایی رخ دهد.»
طبق گزارش وبسایت TechCrunch، نخستین بار در ماه مارس AI Mode معرفی شد تا در رقابت با سرویسهایی مانند Perplexity AI و ChatGPT Search جایگاه خود را تثبیت کند. گوگل از آن زمان تاکنون، این قابلیت را در بیش از ۱۸۰ کشور عرضه کرده و ویژگیهای جدیدی به آن افزوده است، که از جمله آنها میتوان به ابزار Canvas برای طراحی برنامههای مطالعه و سازماندهی دادهها در پنل جانبی و امکان استفاده از Google Lens برای پرسش درباره محتوای نمایشگر کاربر اشاره کرد.

















