پس از انتشار ویژگی اخیر جستوجوی آزمایشی Notes، گوگل ایمیلهایی را برای کاربران ارسال میکند تا بتوانند تعداد مشارکت در یادداشتهایشان را مشاهده کنند.
بهگزارش تکناک، کاربران Notes ایمیلهایی دریافت میکنند که تعداد افرادی را نشان میدهد که نوشتهی آنها را دیدهاند. گوگل با این استراتژی چند هدف دارد.
یکی از این اهداف تشویق کاربران برای درک ارزش یادداشتهایشان است که میتواند باعث ایجاد یادداشت و تعامل بیشتر آنها شود. علاوهبراین، نمایش آمار مشاهده میتواند ظرفیت اتصال کاربران با اطلاعات مفید را نشان و اعتماد به ویژگی Notes را افزایش دهد.
این ویژگی که آمار بینندگان را تجزیهوتحلیل میکند، برای گوگل اطلاعات ارزشمندی فراهم میکند. فهمیدن اینکه چه یادداشتهایی بیشترین تأثیر را بر کاربران میگذارند، میتواند باعث بهبود اطلاعات آینده برای این ویژگی شود و بهروز و مفید بودن آن را تضمین کند.
یادداشتهایی که بازدید زیادی دارند، ممکن است در آینده برای تبلیغات هدفمند استفاده شوند. باوجوداین، گوگل تمرکز خود را بر تقویت مشارکت کاربران و بهبود ویژگی براساس دادههای کاربران قرار میدهد.
درنهایت، کمپین ایمیل گوگل برای Notes نشاندهنده تعهد آن به تشویق مشارکت کاربر و اصلاح این ویژگی براساس دادهها و بازخورد کاربر است. تأثیر بلندمدت Notes و تکمیل این ویژگی هنوز مشخص نیست؛ اما تمرکز اولیه بر مشارکت کاربران و بهبودی مبتنیبر دادهها، نشاندهنده مسیری امیدوارکننده است.