توسعهدهندگان صنعت گیم مدیریت ضعیف را دلیل اصلی افت کیفیت بازیها و افزایش هزینههای تولید میدانند، بهطوریکه بسیاری از تیمها به دلیل ناهماهنگیها مجبور به بیکار ماندن یا تغییرات ناگهانی در پروژهها هستند.
به گزارش تکناک، مدتهاست که صنعت بازیهای ویدیویی با مشکلات زیادی مانند تعدیل گسترده نیروها، شکستهای تجاری بزرگ و افزایش شدید هزینههای تولید دستوپنجه نرم میکند. حالا گزارش جدیدی نشان میدهد که دلیل اصلی این بحرانها، مدیریت ضعیف در استودیوهای بازیسازی است.
بر اساس گزارش جیسون شرایر از بلومبرگ، بسیاری از توسعهدهندگان معتقدند ناکارآمدی مدیریتی در این صنعت فراگیر شده است. او به نقل از یکی از این افراد گفته است که برخی اعضای تیم برای ماهها عملاً هیچ کاری برای انجام دادن ندارند و زمان خود را صرف تماشای نتفلیکس یا نوشیدن قهوه میکنند.
مشخص شده که بسیاری از اعضای تیمها در حالت انتظار قرار میگیرند، زیرا بخشی از پروژه هنوز آماده نیست. بهعنوانمثال، طراحان هنری باید منتظر بمانند تا بخش طراحی مراحل به پایان برسد و برخی توسعهدهندگان نمیتوانند کاری انجام دهند، چون ابزارهای لازم هنوز آماده نشدهاند. این وضعیت به این معناست که شرکتها در حالی که تیمها بدون فعالیت خاصی باقی میمانند، همچنان مجبور به پرداخت حقوق اعضا هستند که منجر به صرف هزینههای هنگفت میشود.
از سوی دیگر، بسیاری از ویژگیهای بازیها به دلیل دخالتهای ناگهانی مدیران ارشد در لحظات پایانی حذف یا تغییر میکنند. این وضعیت باعث شده است که تیمهای توسعه مجبور به ایجاد بازیهای لایو سرویس شوند، چراکه مدیران به دنبال کسب درآمد بیشتر از این سبک بازیها هستند. اما این رویکرد بارها شکست خورده و منجر به نتایج ناامیدکنندهای مانند شکست بازیهایی نظیر Suicide Squad و Concord شده است.
بهعنوانمثال، گزارشها درباره بازی Halo Infinite نشان میدهد که این پروژه نیز با دخالتهای مکرر مدیران مواجه بوده است. در بدترین شرایط، ضعف مدیریتی حتی میتواند منجر به تعطیلی کامل استودیوهای بازیسازی شود؛ همانطور که در سال گذشته، برخی تیمهای توسعه برای همیشه بسته شدند. این مسائل نشان میدهد که اگر تغییری جدی در روند مدیریت پروژههای بازیسازی ایجاد نشود، مشکلات این صنعت همچنان ادامه خواهد داشت.