اینستاگرام سرانجام با عرضه اپلیکیشن بومی (native) خود برای آیپد، به انتظار چندین ساله کاربران پایان داد؛ این نسخه دارای رابط کاربری کاملاً بهینهسازیشده برای نمایشگرهای بزرگ و تجربه تمام-صفحه برای تماشای ریلز است.
به گزارش تکناک، این اپلیکیشن جدید از روز چهارشنبه، از امروز برای دانلود در دسترس کاربران قرار میگیرد و بهطور اختصاصی برای تبلتهای اپل طراحی شده است.
این نسخه تفاوتهایی با اپلیکیشن موبایل خواهد داشت. مهمترین تغییر آن است که برنامه در آیپد مستقیماً با نمایش فید ریلز باز میشود؛ بخشی که رقیب مستقیم تیکتاک محسوب میشود. کارشناسان معتقدند این تصمیم نشاندهنده اهمیت روزافزون محتوای ویدیویی کوتاه در فضای مجازی است.
گزارشها نشان میدهند شرکت متا از ماه آوریل روی این پروژه کار کرده است. در حالیکه برای سالها عرضه نسخه آیپد در اولویت قرار نداشت، فشارهای قانونی و سیاسی بر تیکتاک و احتمال ممنوعیت آن در آمریکا باعث شد اینستاگرام رویکرد خود را تغییر دهد.
به نقل از ورج، اپلیکیشن جدید علاوه بر ریلز، امکانات دیگری نیز خواهد داشت. بخش Stories همچنان در بالای صفحه اصلی قرار دارد و کاربران میتوانند به تب «Following» بروند تا تجربهای مشابه نسخه موبایل اینستاگرام داشته باشند، از جمله دسترسی به فید زمانی. همچنین نمایشگر بزرگتر آیپد تجربه کاربری روانتری ایجاد میکند؛ بهگونهای که نظرات در کنار ویدیوهای ریلز نشان داده میشوند و بخش DMs نیز صندوق ورودی و چتها را همزمان در یک صفحه ارائه میدهد، مشابه با ظاهر Messenger در دسکتاپ.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، پیشتر اعلام کرده بود که تعداد کاربرانی که خواستار نسخه آیپد بودند، برای در اولویت قرار گرفتن کافی نبود. اما به نظر میرسد افزایش استفاده کودکان از تبلتها و همچنین فشارهای سیاسی بر تیکتاک شرایط را تغییر داده است.
اینستاگرام در سالهای اخیر سرمایهگذاری زیادی بر روی ریلز انجام داده است؛ از افزایش طول ویدیوها گرفته تا افزودن قابلیت بازنشر و جلو بردن سریع. همچنین این شرکت در تلاش بوده تا تولیدکنندگان محتوای محبوب تیکتاک را به سمت پلتفرم خود جذب کند.
به نظر میرسد آینده اینستاگرام روی تبلتها با محوریت ویدیوهای کوتاه تعریف خواهد شد و عرضه اپلیکیشن ویژه آیپد گام مهمی در این مسیر است.