با اپلیکیشن اینستاگرام برای تلویزیون، کاربران میتوانند چند حساب را مدیریت و محتوای دلخواه خود را بهصورت کانالهای موضوعی مرور کنند.
به گزارش سرویس شبکههای اجتماعی تکناک، متا بهمنظور رقابت با پلتفرمهای ویدئویی، آزمایش اپلیکیشن جدید اینستاگرام مخصوص تلویزیون را آغاز کرد. این حرکت استراتژیک با هدف آوردن ویدئوهای کوتاه «ریلز» (Reels) به صفحات بزرگ تلویزیون طراحی و فاز آزمایشی آن از امروز برای دستگاههای «آمازون فایر تیوی» (Amazon Fire TV) در ایالات متحده شروع شده است.
اپلیکیشن اینستاگرام برای تلویزیون جدید با تمرکز بر فرمت ویدئویی ریلز طراحی شده است. صفحه اصلی برنامه مجموعهای شخصیسازیشده از ویدئوها را در قالب ردیفهای افقی به نمایش میگذارد که کاربران میتوانند آنها را مرور کنند. با انتخاب هر ویدئو، محتوا بهصورت تمامصفحه و عمودی (پرتره) پخش میشود؛ درحالیکه کپشن در یک سمت و آمار تعاملات نظیر تعداد لایکها و اشتراکگذاریها در سمت دیگر تصویر قرار میگیرند.
تجربه کاربری در این بخش به نسخه موبایل وفادار باقی مانده است و ویدئو بعدی دقیقاً مانند گوشی، از پایین صفحه به بالا حرکت میکند. کریستین پای، سخنگوی اینستاگرام، میگوید که کاربران علاوهبر مشاهده ریلزهای حسابهایی که دنبال میکنند، به محتوای محبوب و پیشنهادی متناسب با علایق خود نیز دسترسی خواهند داشت.

طبق بیانیه اینستاگرام، اپلیکیشن تلویزیونی قابلیت جستوجو برای یافتن سازندگان محتوا و پروفایلهای متمرکز بر ریلز را دارد. یکی از ویژگیهای کاربردی این نسخه، امکان ورود همزمان به پنج حساب کاربری متفاوت است؛ بدینترتیب تمامی اعضای خانواده میتوانند با پروفایل شخصی خود از تماشای ریلز لذت ببرند. همچنین، اینستاگرام وعده داده است که در آینده ویژگیهای جدیدی ازجمله امکان استفاده از گوشی هوشمند بهعنوان کنترل از راه دور و روشهای بصریتری برای جابهجایی بین کانالها را به این برنامه اضافه کند.
درحالحاضر، این طرح آزمایشی فقط در آمریکا فعال است و به گفته سخنگوی اینستاگرام، اکثر دستگاههای فایر تیوی استیک و تلویزیونهای سری ۲ و Omni آمازون را پشتیبانی میکند. این شرکت اعلام کرده است که پساز بررسی بازخوردها در این مرحله آزمایشی، دسترسی به این سرویس را به دستگاهها و کشورهای بیشتری گسترش خواهد داد.
به نقل از ورج، تحلیلگران معتقدند اگرچه اینستاگرام در آوردن ویدئوهای کوتاه عمودی به تلویزیون چند سالی از رقیب اصلی خود، یوتیوب، عقب مانده است، اهمیت این پلتفرم جدید را نمیتوان نادیده گرفت. تلویزیونهای هوشمند اکنون به میدان نبرد جدیدی تبدیل شدهاند؛ جایی که تیکتاک روی اپلیکیشن تلویزیونی خود کار میکند و نتفلیکس سرمایهگذاری روی پادکستهای ویدیویی و محتوای سازندگان را افزایش داده و یوتیوب نیز رابط کاربری خود در تلویزیون را برای رقابت با نتفلیکس دگرگون کرده است.

















