آدام موسری، مدیر اینستاگرام، در مجموعه پیامهای اخیر خود به کاربران هشدار داد که قبل از اعتماد به پستها و تصاویر آنلاین، باید به منبع آنها توجه کنند.
به گزارش تکناک، او به طور خاص اشاره کرد که هوش مصنوعی به طور فزایندهای محتوای نادرستی تولید میکند، که به راحتی میتواند با واقعیت اشتباه گرفته شود.
مدیر اینستاگرام در این باره گفت: «وظیفه ما بهعنوان پلتفرمهای اینترنتی این است که محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را تا حد ممکن برچسبگذاری کنیم.» با وجود این، او اذعان کرد که برخی از این محتواها از برچسبها جا میمانند.
همچنین موسری بیان کرد که پلتفرمهای اجتماعی باید به کاربران کمک کنند تا منبع محتوا را بررسی کنند. او توضیح داد: «پلتفرمها باید اطلاعاتی در مورد افرادی که محتوا را به اشتراک میگذارند، ارائه دهند تا کاربران بتوانند تصمیم بگیرند به چه میزان به آن محتوا اعتماد کنند.»
مدیر اینستاگرام در هشدار خود به این نکته اشاره کرد: «همانطور که پیش از اعتماد به موتورهای جستوجوی مجهز به هوش مصنوعی باید مراقب باشیم، چتباتها نیز میتوانند به راحتی اطلاعات نادرستی ارائه دهند.»
موسری تأکید کرد که بررسی صحت پستها و تصاویر منتشرشده از حسابهای معتبر میتواند به کاربران کمک کند تا از صحت محتوا آگاه شوند.
در حال حاضر، پلتفرمهای متا اطلاعات زیادی در مورد برچسبگذاری هوش مصنوعی یا زمینهسازی محتوا ارائه نمیدهند، هرچند این شرکت به تازگی به تغییرات بزرگی در قوانین محتوای خود اشاره کرده است.
این اظهارات موسری به مدلهایی برای تعدیل محتوا توسط کاربران اشاره دارد، که پیش از این در پلتفرمهایی مانند X و Bluesky مشاهده شده است.
او به طور غیرمستقیم به سیستمهایی مانند Community Notes در X، یا فیلترهای سفارشی در Bluesky اشاره و آنها را به عنوان مثالهایی برای نوع جدیدی از مدیریت محتوا مطرح کرد.
اگرچه هنوز مشخص نیست که متا چنین مدلهایی را به پلتفرمهای خود اضافه خواهد کرد یا خیر، این شرکت در گذشته نیز از رویکردهای مشابه در پلتفرمهایی مانند Bluesky الگوبرداری کرده است.