اپل سومین نسخه بتای iOS 18 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد

اپل سومین نسخه بتای iOS 18 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد

اپل سومین نسخه‌ی بتای iOS 18 را دردسترس توسعه‌دهندگان قرار داد. این نسخه شامل برخی ویژگی‌های جدید و نیز رفع اشکالات و بهبودهای عملکردی است.

به‌گزارش تک‌ناک، ماه گذشته اپل سیستم‌عامل iOS 18 را با ظاهری جدید برای صفحه‌ی اصلی، هوش مصنوعی اختصاصی، پشتیبانی از RCS و… رسماً رونمایی کرد.

از آن زمان، این شرکت در حال آزمایش نسخه‌های اولیه این سیستم‌عامل با کمک توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان است. هدف از این کار رفع باگ‌ها و بهینه‌سازی عملکرد پیش از انتشار عمومی در پاییز امسال است.

اندروید اتوریتی می‌نویسد که اخیراً اپل نسخه‌ی سوم بتای iOS 18 را دردسترس کسانی قرار داده است که در برنامه‌ی توسعه‌دهندگان اپل ثبت‌نام کرده‌اند. برای بررسی قابلیت‌های جدید ارائه‌شده، این نسخه روی آیفون ۱۵ پرو مکس نصب شده است.

اپل نسخه‌ی سوم بتای iOS 18 را دردسترس کسانی قرار داده است

فراتر از رفع باگ‌های معمول و تغییرات جزئی، این نسخه از بتای iOS 18 شامل برخی از ویژگی‌های پیش‌تر اعلام‌شده مانند قابلیت InSight در اپل تی‌وی می‌شود. این ابزار فهرستی از بازیگران حاضر در صحنه به‌همراه نام قطعه‌های موسیقی به‌کار‌رفته در آن را نمایش می‌دهد.

همچنین، نسخه‌ی سوم بتای iOS 18 به‌صورت خودکار برای برنامه‌های شخص ثالثی که برای حالت تیره بهینه‌سازی نشده‌اند، آیکون‌های حالت تیره ارائه می‌دهد و توسعه‌دهندگان دیگر نیازی نیست برنامه‌ها را به‌طور دستی تنظیم کنند.

نسخه‌های بتا ۱ و ۲

چگونه سومین نسخه‌ی بتای iOS 18 را نصب کنیم؟

نسخه‌های اولیه‌ی بتای iOS 18 (بتاهای ۱ و ۲) شامل مجموعه‌ی گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید مانند بازطراحی صفحه‌ی اصلی با قابلیت رنگ‌آمیزی آیکون‌های برنامه، کنترل سنتر قابل‌تنظیم، پشتیبانی از RCS، پشتیبانی از Mirroring آیفون، ارتقای به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش در FaceTime و… بود.

با‌توجه‌به اینکه بسیاری از قابلیت‌های اعلام‌شده در این نسخه‌های اولیه‌ی بتا گنجانده نشده‌اند، انتظار می‌رود نسخه‌های بعدی بتای iOS 18 این ویژگی‌ها را در خود جای دهند.

چگونه سومین نسخه‌ی بتای iOS 18 را نصب کنیم؟

توصیه می‌کنیم نسخه‌ی سوم بتای iOS 18 را روی گوشی اصلی خود نصب نکنید؛ زیرا این نسخه هنوز اشکال و ایراداتی دارد که ممکن است عملکرد روان گوشی را مختل کند. بهتر است تا انتشار نسخه‌ی بتای عمومی که احتمالاً هفته‌ی آینده در‌دسترس قرار خواهد گرفت، صبر کنید.

بااین‌حال، اگر آیفون اضافی دارید، می‌توانید مراحل زیر را برای دانلود سومین نسخه‌ی بتای توسعه‌دهندگان iOS 18 دنبال کنید:

  • به برنامه‌ی توسعه‌دهندگان اپل بپیوندید. برای این کار کافی است با حساب کاربری اپل خود وارد شوید و با شرایط و ضوابط موافقت کنید. به پرداخت هزینه‌ی سالانه 99 دلاری نیازی نیست.
  • به برنامه‌ی تنظیمات در آیفون خود بروید.
  • وارد بخش‌های عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار > به‌روزرسانی‌های بتا شوید.
  • گزینه‌ی iOS 18 Developer Beta را انتخاب کنید.
  • به صفحه‌ی اصلی به‌روزرسانی نرم‌افزار بازگردید و منتظر نمایش بتای ۳ باشید.
  • روی دکمه‌ی دانلود و نصب کلیک کنید.
  • تا راه‌اندازی مجدد آیفون، گوشی خود را به برق متصل نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram