باشگاه منچسترسیتی از برگزاری مسابقهای خبر داده است که به هواداران امکان میدهد با استفاده از هوش مصنوعی، لباس جدید آینده تیم را طراحی کنند.
به گزارش تکناک، این لباس برنده، در فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۷ به عنوان لباس سوم رسمی تیم توسط بازیکنان پوشیده خواهد شد و برای خرید هواداران نیز در دسترس قرار میگیرد.
فهرست مطالب
ابزار طراحی لباس مبتنی بر هوش مصنوعی
این ابتکار با همکاری شرکت Puma و استفاده از یک مولد متنبهتصویر ارائهشده توسط شرکت هوش مصنوعی DeepObjects انجام میشود.
شرکتکنندگان برای استفاده از این ابزار باید ثبتنام کنند و دستوراتی توصیفی درباره ظاهر لباس مورد نظر خود ارائه دهند. سپس میتوانند از میان سبکهایی مانند: انتزاعی، ضربات قلم احساسی و چشماندازهای رؤیایی، گزینهای را انتخاب کنند.

پس از تکمیل اطلاعات، مولد هوش مصنوعی چهار طرح مختلف ایجاد میکند، که روی یک لباس مجازی نمایش داده میشود. همچنین این ابزار امکان سفارشیسازی بخشهایی نظیر یقه، رنگهای حاشیه و نشانها را فراهم میکند.
شرایط شرکت در مسابقه طراحی لباس منچسترسیتی
هر شرکتکننده ۱۵ امتیاز برای طراحی لباس منچسترسیتی در اختیار دارد و تولید هر طرح یک امتیاز هزینه دارد. با وجود این، هر فرد تنها میتواند دو طرح نهایی خود را در مسابقه ثبت کند.
مهلت شرکت در این رقابت تا ۲۰ دسامبر تعیین شده است و برنده نهایی از طریق امتیازات هواداران و نظرات کارشناسان منچسترسیتی و Puma انتخاب خواهد شد.
اولین لباس فوتبالی تولیدشده با هوش مصنوعی
باشگاه منچسترسیتی اعلام کرده است که بازیکنان تیم، از جمله Ederson، Stefan Ortega و Rico Lewis، پیشتر از این ابزار برای طراحی یک لباس دروازهبانی استفاده کردهاند، که از «توری دروازه فوتبال» الهام گرفته است.
به گفته باشگاه، این لباس اولین لباسی میباشد که با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده است و در زمین بازی استفاده خواهد شد.

چالشهای همزمان باشگاه منچسترسیتی
این اعلامیه در زمانی منتشر میشود که منچسترسیتی با دورهای از عملکرد ضعیف مواجه بوده و در انتظار نتیجه تحقیقات درباره نقض قوانین مالی لیگ برتر است.
هرچند این اقدام میتواند به تعامل بیشتر هواداران با باشگاه و نشان دادن نوآوریهای آن کمک کند.