فهرست مطالب
باشگاه منچسترسیتی از برگزاری مسابقهای خبر داده است که به هواداران امکان میدهد با استفاده از هوش مصنوعی، لباس جدید آینده تیم را طراحی کنند.
به گزارش تکناک، این لباس برنده، در فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۷ به عنوان لباس سوم رسمی تیم توسط بازیکنان پوشیده خواهد شد و برای خرید هواداران نیز در دسترس قرار میگیرد.
01
از 04ابزار طراحی لباس مبتنی بر هوش مصنوعی
این ابتکار با همکاری شرکت Puma و استفاده از یک مولد متنبهتصویر ارائهشده توسط شرکت هوش مصنوعی DeepObjects انجام میشود.
شرکتکنندگان برای استفاده از این ابزار باید ثبتنام کنند و دستوراتی توصیفی درباره ظاهر لباس مورد نظر خود ارائه دهند. سپس میتوانند از میان سبکهایی مانند: انتزاعی، ضربات قلم احساسی و چشماندازهای رؤیایی، گزینهای را انتخاب کنند.

پس از تکمیل اطلاعات، مولد هوش مصنوعی چهار طرح مختلف ایجاد میکند، که روی یک لباس مجازی نمایش داده میشود. همچنین این ابزار امکان سفارشیسازی بخشهایی نظیر یقه، رنگهای حاشیه و نشانها را فراهم میکند.
02
از 04شرایط شرکت در مسابقه طراحی لباس منچسترسیتی
هر شرکتکننده ۱۵ امتیاز برای طراحی لباس منچسترسیتی در اختیار دارد و تولید هر طرح یک امتیاز هزینه دارد. با وجود این، هر فرد تنها میتواند دو طرح نهایی خود را در مسابقه ثبت کند.
مهلت شرکت در این رقابت تا ۲۰ دسامبر تعیین شده است و برنده نهایی از طریق امتیازات هواداران و نظرات کارشناسان منچسترسیتی و Puma انتخاب خواهد شد.
03
از 04اولین لباس فوتبالی تولیدشده با هوش مصنوعی
باشگاه منچسترسیتی اعلام کرده است که بازیکنان تیم، از جمله Ederson، Stefan Ortega و Rico Lewis، پیشتر از این ابزار برای طراحی یک لباس دروازهبانی استفاده کردهاند، که از «توری دروازه فوتبال» الهام گرفته است.
به گفته باشگاه، این لباس اولین لباسی میباشد که با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده است و در زمین بازی استفاده خواهد شد.

04
از 04چالشهای همزمان باشگاه منچسترسیتی
این اعلامیه در زمانی منتشر میشود که منچسترسیتی با دورهای از عملکرد ضعیف مواجه بوده و در انتظار نتیجه تحقیقات درباره نقض قوانین مالی لیگ برتر است.
هرچند این اقدام میتواند به تعامل بیشتر هواداران با باشگاه و نشان دادن نوآوریهای آن کمک کند.

















