متا از راهاندازی برنامه پاداش برای تولیدکنندگان محتوا در Threads خبر داد. هدف این سیاست افزایش تعامل کاربران اعلام شده است.
بهگزارش تکناک، تردز اخیراً از مرز ۱۵۰ میلیون نفر کاربر ماهانه عبور کرده است؛ اما بهنظر میرسد این شبکه اجتماعی قصد ندارد سرعت پیشرفت خود را کم کند. متا بهمنظور افزایش تعامل کاربران در Threads برنامه پاداش ویژه و محدود را برای تولیدکنندگان محتوا راهاندازی کرده است. بسیاری از حسابهای کاربری در روزهای اخیر درباره برنامه مذکور صحبت کردهاند.
متا در گفتوگو با تککرانچ تأیید کرد که این برنامه دعوتنامهای و زمانبندیشده از ماه مارس برای آزمایش با تولیدکنندگان محتوا آغاز شده است. این شرکت میگوید که شرایط دریافت پاداش برای هر تولیدکنندهای «شخصیسازی» شده است. درحالحاضر، برنامه پاداش Threads فقط برای تولیدکنندگان محتوای آمریکایی دردسترس است. متا اعلام کرده است که درصورت موفقیتآمیزبودن برنامه، ممکن است آن را به دیگر مناطق نیز گسترش دهد.
طبق اعلام متا، تولیدکنندگان محتوای دعوتشده باید پروفایل عمومی در تردز ایجاد و از قوانین مربوط به پاداشهای برنامه تشویقی تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام پیروی کنند. این شرکت مشخص کرده است که تعداد بازدید پستهای Threads و تعداد پستها، ازجمله معیارهای مهم دریافت پاداش برای تولیدکنندگان محتوا هستند.
همچنین، این شرکت اعلام کرده است که برای نوع پستهای واجدشرایط بهمنظور دریافت پاداش، دستورالعملهای خاصی در نظر گرفته شده است. برای نمونه، یکی از الزامات این است که از پستها حداقل ۲,۵۰۰ بار بازدید شود. علاوهبراین، پستهای Threads حاوی محتوای دارای حق تکثیر و بدون متن و با بازدید تقویتشده واجدشرایط دریافت پاداش نخواهند بود.
متا میافزاید که این محتواها نباید واترمارک پلتفرمهای دیگری مانند تیکتاک یا یوتیوب را داشته و پستی از مشارکت با برند باشند. تولیدکنندگان محتوا میتوانند درآمد خود را در داشبورد حرفهای بررسی کنند. این برنامه ممکن است کاربران اینستاگرام با دنبالکنندگان زیاد را به انتشار پستهای بیشتر در Threads ترغیب و درنتیجه، برخی از دنبالکنندگان خود را نیز به این پلتفرم منتقل کند.
اینستاگرام هماکنون تردزهای پیشنهادی را در اپلیکیشن خود نشان میدهد. با انتشار پستهای تولیدکنندگان محتوای محبوب در تردز، کاربران ممکن است دفعات بیشتری رقیب متا، یعنی «X» را بررسی کنند. همچنین، برنامه پاداش جدید فرصت مناسبی برای تولیدکنندگانی است که میخواهند مخاطبشان را در این پلتفرم جدید گسترش دهند.
ناگفته نماند برنامه پاداش ممکن است موقتی باشد؛ زیرا متا هنوز برنامههای بلندمدت خود را برای کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا در تردز بهطور کامل مشخص نکرده است.