بر اساس نظر رافائل کولانتونیو، بنیانگذار آرکین، سیستم امتیازدهی متاکریتیک باعث ترویج بازیهای کمریسک و خستهکننده میشود و این روند خلاقیت و نوآوری را در صنعت بازیسازی محدود کرده است.
به گزارش تکناک و به نقل از Tech4Gamers، سیستم امتیازدهی متاکریتیک روزبهروز برای بازیکنان و توسعهدهندگان مهمتر میشود. برخی حتی معتقد هستند که این پلتفرم بیش از حد اهمیت پیدا کرده است و تیمهای توسعهدهنده تلاش میکنند تا امتیازات بالایی در آن کسب کنند.
این رویکرد بر طرز فکر توسعهدهندگان بازی نیز تأثیر گذاشته است. یکی از توسعهدهندگان سابق آرکین به تازگی بیان کرده که متاکریتیک باعث ترویج بازیهای ایمن و خستهکننده است.
یک امتیاز ضعیف یا متوسط در متاکریتیک میتواند باعث شود مخاطبان به سرعت از بازی صرف نظر کنند. به عنوان مثال، بازی Stalker 2 به تازگی با استقبال متوسطی مواجه شد. بازی با امتیاز میانگین حدود ۷۴ از ۱۰۰، به دلیل مشکلات فنی و ناپایداریها مورد انتقاد قرار گرفت.
رافائل کولانتونیو این امتیازات را ناعادلانه میداند. او معتقد است که کسب امتیاز بالا در متاکریتیک تنها به انتشار یک بازی بدون باگ و بیعیبونقص بستگی دارد.
او میگوید که این سیستم باعث میشود تیمها به سمت ساخت بازیهای خستهکننده و بدون خلاقیت سوق پیدا کنند.
«تا زمانی که یک بازی در هنگام عرضه بیعیب باشد، امتیاز ۸۰ درصد تضمین شده است.»
او معتقد است که امتیاز پایین Stalker 2 به دلیل مشکلات فنی گمراهکننده است. به نظر کولانتونیو در حالی که بازی بینقص نیست، خلاقیت و ایدههای بازی اهمیت بیشتری دارند.
از نظر یک کارگردان و خلاق فعال در صنعت، این اختلاف نظر چندان تعجببرانگیز نیست. همچنین این اولین بار نیست که یک توسعهدهنده نسبت به اهمیت بیشازحد امتیازات متاکریتیک اعتراض میکند.
با وجود این، نمیتوان اهمیت یک انتشار بینقص را برای بازیهای مدرن نادیده گرفت، به ویژه به این دلیل که بسیاری از بازیهای AAA اخیر در روز اول عرضه با مشکلات زیادی مواجه بودهاند.