مایکروسافت در حال توسعه تجربه بازی سهبعدی برای کوپایلت است که احتمالاً شامل ادغام فناوریهای هوش مصنوعی برای بهبود تعاملات در بازیها خواهد بود.
به گزارش تکناک، مایکروسافت در تلاش است تا تجربه بازی سهبعدی را به پلتفرم کوپایلت توسعه دهد. براساس آگهی شغلی جدید که این هفته منتشر شده است، ردموندیها بهدنبال جذب مهندس ارشد نرمافزار در پکن با تخصص در موتورهای رندر سهبعدی، بهویژه موتورهایی است که معمولاً برای توسعه بازیهای تحتوب استفاده میشوند؛ ازجمله Babylon.js و three.js و Unity.
تککرانچ مینویسد که در شرح این فرصت شغلی، مایکروسافت از علاقهمندان به بازیهای ویدئویی و توسعهدهندگان با پیشزمینه یا اشتیاق فراوان در این حوزه دعوت کرده است تا در ایجاد راهکارهای نوآورانه برای میلیاردها کاربر ایفای نقش کنند.
مایکروسافت پیشتر نیز اعلام کرده بود که قصد دارد بازیهای ویدئویی را به بخش مهمتری از تجربه کوپایلت تبدیل کند. در همین زمینه، این شرکت در ماه فوریه از مدل هوش مصنوعی Muse پردهبرداری کرد. این مدل که براساس بازی چندنفره Bleeding Edge از استودیو بازیسازی Ninja Theory آموزش دیده، دنیای سهبعدی بازی را میتواند درک کند؛ ازجمله فیزیک بازی و نحوه واکنش آن به دستورهای کنترلر بازیکنان. این قابلیت به مدل امکان میدهد که گیمپلی را بهصورت مستقل و ازطریق هوش مصنوعی ایجاد کند.

علاوهبر این، مایکروسافت در اطلاعیهای جداگانه در ماه می گذشته اعلام کرد که قصد دارد کوپایلت را در بازیهای ویدئویی ادغام کند و نخستین آزمایشها را با ماینکرفت (Minecraft) آغاز کرده است. در این نسخه آزمایشی، کوپایلت به سؤالاتی مانند «چگونه شمشیر بسازم؟» جواب میدهد و موجودی بازیکن را بررسی میکند و راهنماییهایی درباره نحوه تهیه مواد موردنیاز را ارائه میدهد.
در راستای افزایش تعامل کاربران، گزارشها حاکی از آن است که مایکروسافت در حال آزمایش قابلیتهای جدیدی برای کوپایلت با محوریت شخصیتهای انیمیشنی است. در ماه ژانویه، الکسی شعبانوف (Alexey Shabanov)، مهندس معکوس، دو شخصیت متحرک را در Copilot کشف کرد که برای برقراری ارتباط با کاربران ازطریق جلوههای صوتی و انیمیشن طراحی شدهاند.
با توجه به این تحولات، به نظر میرسد مایکروسافت در حال حرکت بهسمت گسترش نقش هوش مصنوعی در بازیهای ویدئویی است و قصد دارد کوپایلت را به ابزاری تعاملیتر و کارآمدتر برای گیمرها تبدیل کند.