نیل دراکمن، خالق The Last of Us اعتراف کرد که هنگام برنامهریزی برای دنباله بازیهای خود چندان اعتمادبهنفس ندارد.
به گزارش تکناک و به نقل از وبسایت Tech4Gamers، او در DICE Summit درباره روند توسعه شخصیتها در چندین بازی مورد سؤال قرار گرفت و در پاسخ گفت که هرگز به چند بازی متوالی فکر نمیکند و تمام تمرکز خود را روی بازی در حال ساخت میگذارد و هنگام ساخت قسمت اول، هرگز به ساخت قسمت بعدی فکر نمیکند.
برخی از نیل دراکمن به عنوان یکی از مهمترین بازیسازان صنعت یاد میکنند. او بیان کرده است:
«وقتی روی یک بازی کار میکنم، تمام تمرکز من روی همان بازی است. اگر از همین حالا به دنباله فکر کنم، انگار خود را طلسم میکنم. همیشه با این دید کار میکنم که شاید دیگر هیچ فرصتی برای ساخت قسمت بعدی نداشته باشم.»

همچنین دراکمن توضیح داد که هیچ ایدهای را برای آینده نگه نمیدارد و هر ایده جالبی که به ذهن او برسد، همان لحظه در بازی در حال توسعه پیادهسازی میکند. او اعتراف کرد که هنگام کار روی دنبالهها سردرگم میشود و حتی گاهی به کشتن تمام شخصیتها فکر میکند!
او گفت که در زمان ساخت Uncharted 1، تیم توسعه هیچ ایدهای برای دنباله بازی نداشت و وقتی نوبت به Uncharted 2 رسید، تازه تصمیم گرفتند که چگونه داستان را ادامه دهند.
دراکمن تصریح کرد که برای برنامهریزی طولانیمدت اعتمادبهنفس کافی ندارد. او در این باره گفت: «برنامهریزی برای یک دنباله نیاز به سطحی از اعتمادبهنفس دارد، که من ندارم. اینکه از همان ابتدا بدانم بازی به حدی موفق میشود که ادامه پیدا کند؟ من فقط روی پنج روز آینده تمرکز دارم، چه برسد به ۱۰ سال آینده!»