شرکت هوندا، موتورسیکلت ترکیبی جدید مدل X-ADV خود را با ویژگیهای اسکوتر شهری و موتورسیکلت آفرود معرفی کرده است.
به گزارش تکناک، این مدل با طراحی مدرن، موتور قویتر و ویژگیهای پیشرفته مانند: سیستم تعلیق و نمایشگر دیجیتال برای ماجراجوییهای شهری و خارج از جاده طراحی شده است. همچنین X-ADV فضای ذخیرهسازی مناسبی دارد و برای افرادی که به دنبال عملکرد و راحتی بالا هستند، گزینهای ایدئال به شمار میرود.
همه ما میدانیم که هوندا انواع مختلفی از موتورسیکلتها را در سراسر جهان میفروشد که بسیاری از آنها به آمریکا نمیرسند.
یکی از نامهای محبوب در میان این موتورسیکلتها، اسکوتر بسیار محبوب و توانمند X-ADV است و از زمان معرفی آن، طرفداران آمریکایی با حسادت به این اسکوتر نگاه و از این غول ژاپنی درخواست کردهاند که آن را در آمریکا بفروشد.
فهرست مطالب
موتورسیکلت ترکیبی X-ADV 2025 با ظاهر و ویژگیهای جدید
با یک نگاه به X-ADV، متوجه میشوید که جدید است. این به لطف بدنه جدید (ساخته شده از پلاستیک زیستتوده) میباشد، که چراغهای جلوی LED بهروز شده را در خود جای داده است.
این چراغها شامل چراغهای روز (DRL) LED با چراغهای راهنمای یکپارچه برای جذابیت بیشتر هستند. همچنین این مدل را با چهار رنگ جدید مشکی گرافیتی، سفید مرواریدی و خاکستری مات عمیق عرضه میکند. گزینه چهارم زرد مات گلد فینچ است که گفته میشود یک رنگ ویژه میباشد.
مانند طراحی، ویژگیهای این موتورسیکلت ترکیبی نیز برای سال 2025 بهتر شدهاند. این مدل دارای کنترل کروز به صورت استاندارد و یک سوئیچ چهار طرفه جدید است.
این سوئیچ به شما امکان میدهد به راحتی از صفحه نمایش پنج اینچی TFT استفاده کنید، که میتوانید تنظیمات DCT را برای تجربهای سفارشی تنظیم نمایید و شامل سه حالت نمایش مختلف برای خوانایی آسان نیز شدهاند.
کنترل کشش، حالتهای رانندگی و ABS نیز به این ویژگیها اضافه شدهاند.
از دیگر ویژگیهای این مدل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- صفحه نمایش بادگیر جدید با تنظیم دستی سه مرحلهای
- فضای ذخیرهسازی 22 لیتری
- جعبه دستکش
- کلید هوشمند (استارت بدون کلید)
- اتصال به گوشی هوشمند (Honda RoadSync)
- پورت USB نوع C
- صندلی بازطراحی شده با فوم بیشتر
یک موتور 745 سیسی X-ADV 2025 را تأمین میکند
این موتورسیکلت ترکیبی از یک موتور دوقلوی 745 سیسی هوندا استفاده میکند، که 57.8 اسب بخار قدرت و 51 پوند-فوت گشتاور تولید مینماید.
تمام این گشتاور از 4750 دور در دقیقه در دسترس است، بنابراین قدرت زیادی در اختیار دارید. این قدرت برای رسیدن به سرعت نهایی کمی کمتر از 105 مایل در ساعت کافی است.
این موتور دارای گیربکس دوکلاچه است، به این معنی که نیازی به نگرانی در مورد دندهها ندارید. شما میتوانید به صورت دستی نیز از طریق دکمههای روی فرمان دنده عوض کنید.
هوندا میگوید که DCT برای سال 2025 بازتنظیم شده است. شما پنج تنظیم (استاندارد، اسپرت، شن، باران، کاربر) در این موتور دارید، که همه آنها به شما اجازه میدهند الگوی تغییر دنده مورد نظر خود را انتخاب کنید.
همچنین زیرساختها به نام ADV در نام خود وفادار هستند. در جلو، دوشاخههایUSD 41 میلیمتری و در عقب یک مونوشوک وجود دارد. هر دو دارای شش اینچ حرکت هستند و با چرخهای پرهای (17 اینچ جلو، 15 اینچ عقب) جفت میشوند.
این چرخها دو دیسک 296 میلیمتری در جلو و یک دیسک 240 میلیمتری در عقب دارند و با تایرهای دو منظوره قوی برای قابلیتهای آفرود مجهز شدهاند.
آیا هوندا این موتورسیکلت ترکیبی را در آمریکا عرضه میکند؟
شرکت هوندا هنوز ورود این موتورسیکلت اسکتوری به آمریکا را تأیید نکرده است. برخی شایعات بیانگر آن بودند که این موتور به آمریکا خواهد آمد، اما هیچ نشانه رسمی در این زمینه وجود ندارد.
مشخصات کلی این موتور عبارتاستاز:
745 سیسی، دو سیلندر | موتور |
57.8 اسب بخار، 6,000 دور در دقیقه | قدرت |
51 پوند-فوت، 4,750 دور در دقیقه | گشتاور |
DCT | گیربکس |
الماسی | شاسی |
دوشاخه USD 41 میلیمتری | تعلیق جلو |
مونوشوک | تعلیق عقب |
چرخهای پرهای 17/15 اینچ | چرخها |
دو دیسک شناور 296 میلیمتری | ترمز جلو |
دیسک 240 میلیمتری | ترمز عقب |
236 کیلوگرم | وزن |
16.48 سانتیمتر | فاصله از زمین |
81.2 سانتیمتر | ارتفاع صندلی |