فهرست مطالب
شیائومی نسخه بتای OS1.0.24.8.29.DEV از سیستمعامل HyperOS 3 را با تمرکز بر رفع باگهای عملکردی شامل لگ کنترل سنتر، کرش دوربین و بهینهسازی حسگر اثر انگشت منتشر کرد.
به گزارش تکناک، این بهروزرسانی آزمایشی در حال حاضر برای گوشیهای سری Xiaomi 15 شامل مدلهای 15، 15 Pro، 15 Ultra و 15S Pro، همچنین تبلتهای Xiaomi Pad 7 Pro و 7S Pro در دسترس قرار گرفته است.
هدف این انتشار اولیه، فراهم کردن امکان تست قابلیتهای جدید و بهبودهای سیستمی توسط توسعهدهندگان و کاربران اولیه است تا پیش از عرضه عمومی، بازخوردهای لازم به دست آید.
شیائومیتایم مینویسد که بهروزرسانی HyperOS 3.0 مجموعهای از بهینهسازیهای هدفمند و رفع باگهای کلیدی را ارائه میدهد که تجربه کاربری و پایداری سیستم را ارتقا میبخشد. از جمله تغییرات مهم میتوان به رابط کاربری روانتر، پایداری بیشتر دوربین و هوشمندتر شدن نوتیفیکیشنها اشاره کرد.
01
از 05تغییرات کلیدی در گوشیها


02
از 05قابلیتهای جدید
- صفحه اصلی: امکان قفل کردن دستگاه با دوبار لمس فضای خالی اضافه شده است.
- صفحه اصلی: تنظیمات جستجو اکنون بهصورت آیکون در دسترس قرار دارند تا دسترسی سادهتر شود.
- تمها: والپیپرهای مبتنی بر هوش مصنوعی بدون نیاز به زمان تولید، فوراً در دسترس قرار میگیرند.
03
از 05بهبودها و رفع اشکالات
- دوربین: بهبود پایداری و افزایش قابلیت اطمینان در عملکرد.
- سیستم: رفع مشکل صدای پایین در هنگام استفاده همزمان از چند اپلیکیشن و بهبود سازگاری با کیبوردهای شخص ثالث در حالت دو اپ.
- اعلانها: حل مشکل نمایش لینکها و نوتیفیکیشنهای شناور.
- Xiaomi XRING O1 (Super Island): رفع خطاهای نمایش غیرطبیعی.
- App Lock: برطرف شدن مشکل اجرای اپلیکیشنهای قفلشده.
- رابط کاربری: اصلاح خطاهای نمایش در نوار وضعیت و بخش تنظیمات در حالت دارک مود.
- ویجتها و آبوهوا: بهبود عملکرد ویجتها و نمایش کارت آبوهوا در حالت فونت بزرگ.
04
از 05تغییرات در تبلتها
مدلهای Pad 7 Pro و 7S Pro نیز همان بهبودها و رفع اشکالات نسخه موبایل را دریافت میکنند. قابلیت دوبار لمس برای قفل کردن صفحه به این دستگاهها اضافه شده و تمامی اصلاحات ذکرشده در گوشیها روی تبلتها نیز اعمال شده است.
05
از 05برای تستکنندگان نسخه بتا
شیائومی یادآور شده است که نسخه بتا ممکن است با نسخه نهایی تفاوت داشته باشد. برخی قابلیتها مانند والپیپرهای هوش مصنوعی، نیازمند بهروزرسانی اپلیکیشنهای سیستمی از طریق فروشگاه هستند. همچنین کاربران دعوت شدهاند تا مشکلات احتمالی را مستقیماً در انجمن شیائومی گزارش دهند تا در سریعترین زمان ممکن برطرف شوند.

















