بر اساس اطلاعات جدید منتشرشده در نمایشگاه خودروی نیویورک نیسان سرانجام تصمیم گرفته نسل آینده خودرو سوپراسپرت افسانهای خود یعنی GT-R را با سیستم قوای محرکه هیبریدی روانه بازار کند.
به گزارش تکناک، «پونز پاندیکوتیرا»، مدیر برنامهریزی نیسان در آمریکای شمالی، در گفتوگو با رسانه The Drive این خبر را تأیید کرد و اعلام کرد که نسل R36 طی سه تا پنج سال آینده وارد بازار خواهد شد.
بر اساس گفتوگوی منتشرشده در رسانه The Drive، نیسان برای مدل R36 چند نمونه اولیه برقی نیز ساخته بود، اما پاندیکوتیرا با اشاره به محدودیتهای فعلی فناوری باتریها گفت: «ماشینی میسازید که شاید یک دور پیست نوربرگرینگ را کامل کند، بعد باید شارژش کنید و آن شارژ زمانبر است و دیگر حس واقعی GT-R را ندارد.»
او همچنین افزود که حتی با وجود باتریهای حالتجامد، عملکرد مورد انتظار از یک GT-R اصیل با سیستم تمامبرقی قابل دستیابی نخواهد بود.

نیسان احتمالاً از نسخه بهینهسازیشده موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی مدل آرمادا در نسل جدید GT-R استفاده خواهد کرد. به گفته پاندیکوتیرا، این موتور با استانداردهای آلایندگی تا سال ۲۰۳۲ سازگار است، مصرف پاکی دارد و «قطعاً» بهعنوان پیشرانه اصلی GT-R R36 انتخاب خواهد شد.

در بخشی دیگر از این گفتوگو، پاندیکوتیرا به رابطه کاری ادامهدار نیسان با هوندا نیز اشاره کرد. هرچند مذاکرات قبلی برای ادغام دو شرکت به نتیجه نرسید، اما همکاریها همچنان در جریان است و این احتمال وجود دارد که نسل جدید GT-R بر پایه پلتفرمی مشترک با نسل آینده هوندا یا Acura NSX توسعه یابد. او از مدل همکاری Aston Martin و مرسدسبنز بهعنوان نمونهای موفق از توسعه مشترک خودرو یاد کرد که منجر به شباهت بیشازحد نمیشود.
با بسته شدن رسمی دفتر سفارشات برای مدل R35، علاقهمندان باید مدتی را بدون GT-R منتظر بمانند. با این حال، نیسان وعده داده نسل جدید GT-R طی سه تا پنج سال آینده معرفی خواهد شد؛ خودرویی که قرار است همچنان نماد عملکرد بالا و شخصیت منحصربهفرد، اما با نگاهی به آینده و فناوریهای نوین باقی بماند