دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) و شرکت OpenAI میخواهند از ChatGPT Enterprise OpenAI در سیستم آموزشی دانشگاه استفاده کنند.
بهگزارش تکناک، OpenAI و دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) قصد دارند ChatGPT Enterprise OpenAI که به GPT-4 دسترسی دارد، در برنامههای آموزشی دانشگاه ادغام کنند. این پروژه بر هدف قراردادن استفاده از پیشرفتهای جدید درزمینه هوش مصنوعی برای بهبود فرایندهای آموزشی تمرکز دارد.
این اقدام با هدف دگرگونکردن تجربه یادگیری دانشجویان ازطریق استفاده از هوش مصنوعی انجام میشود. دانشگاه ایالتی آریزونا ایالات متحده خود را بهعنوان نخستین دانشگاهی معرفی کرده است که با OpenAI در این زمینه همکاری میکند. این طرح به اعضای هیئتعلمی و کارکنان فرصت میدهد تا قابلیتهای AI در بهبود آموزش و یادگیری و تحقیق را بررسی کنند. درضمن، اطمینان از رعایت حریم خصوصی و امنیت بیشتر را ارائه میدهد.
همکاری بین OpenAI و دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) نخستین نمونه شراکت شرکت هوش مصنوعی با مؤسسه آموزشی عالی است. این تعاون که حداقل ۶ ماه در دست تدارک بوده است، شامل ارائه دسترسی کامل به ChatGPT Enterprise شرکت OpenAI به ASU میشود. مدیر دانشگاه، Michael M. Crow، بر این باور است که هوش مصنوعی میتواند بهعنوان ابزاری قدرتمند برای کمک به دانشجویان در یادگیری سریعتر و درک عمیقتر موضوعات عمل کند و قابلیتهای شگفتانگیزی دارد.
از ماه فوریه، اعضای هیئتعلمی و کارکنان دانشگاه ایالتی آریزونا دسترسی کامل به نسخه Enterprise ChatGPT را خواهند داشت. این پلتفرم بر سه حوزه متمرکز خواهد بود: بهبود میزان موفقیت دانشجویان و ایجاد راههای جدید برای تحقیقات نوآورانه و سادهسازی فرایندهای سازمانی. Lev Gonick، مدیر IT دانشگاه، اعلام کرده است که این مؤسسه قصد دارد معلم شخصی برای دانشجویان ایجاد کند و ChatGPT را در تدریس کلاسهای ترکیبی فرشمن، بزرگترین دوره در پردیس، بهکار ببرد.
در بیانیهای مشترک، هر دو طرف تأکید کردهاند هر دستورالعملی که دانشگاه در ChatGPT اضافه کند، امن خواهد بود. OpenAI اعلام کرده است که از دادهها برای آموزش مدلهای جدیدتر خود استفاده نخواهد کرد. مدیرعامل OpenAI در مصاحبهای اخیر با بلومبرگ اظهار کرده است که نسخه Enterprise ChatGPT هماکنون 150 هزار نفر کاربر دارد.
این سرویس در اواخر آگوست سال گذشته راهاندازی شده است و گفته میشود که با پشتیبانی از دسترسی نامحدود به GPT-4 و سیستمهای API بهطور خاص برای شرکتهای بزرگ طراحی شده است.
فهرست مطالب
یکپارچهسازی در آموزش
دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) قصد دارد از تواناییهای ChatGPT Enterprise برای ایجاد معلم AI شخصی برای دانشجویان بهرهبرداری کند که نهتنها برای دورههای خاص، بلکه برای موضوعات مختلف مطالعه بهکار رود. همچنین، این دانشگاه قصد دارد از این فناوری برای توسعه آواتارهای AI بهمنظور حمایت از دانشجویان در زمینههای مطالعاتی خود استفاده کند؛ بهویژه در حوزههای STEM که برای آموزش عالی اهمیت حیاتی دارند.
یکپارچهسازی ChatGPT Enterprise در برنامههای آموزشی ASU بهنظر میرسد که بهبود موفقیت دانشجویان را تضمین خواهد کرد. این امر میتواند بر ترویج تحقیقات نوآورانه و سادهسازی فرایندهای سازمانی نیز مؤثر باشد. با بهرهگیری از قدرت هوش مصنوعی، ASU قصد دارد پشتیبانی شخصیسازیشدهای را برای دانشجویان فراهم کند و به آنها کمک کند تا موضوعات آکادمیک را دقیقتر درک کنند.
یکی از تأثیرات مهم GPT-4 در دانشگاهها، توانایی آن در کمک به دانشجویان برای پاسخگویی به پرسشهای امتحانی پیچیده و خلاصهسازی مقالات تحقیقاتی و حتی تدوین مقالات کامل برای کنفرانسها است. این میتواند بهطور بنیادین نحوه یادگیری و تعامل دانشجویان با مواد درسی را تغییر دهد؛ زیرا آنها میتوانند به GPT-4 برای کسب بینش و راهنمایی درباره موضوعات مختلف تکیه کنند.
بااینحال، استفاده از GPT-4 در دانشگاهها نیز نگرانیهایی درزمینه یکپارچگی آکادمیک بهوجود میآورد. برخی دانشگاهها بهدلیل خطر استفاده نادرست دانشجویان از AI برای نوشتن مقالهها یا شرکت در امتحانها، ChatGPT را در پردیسهای خود ممنوع کردهاند. ازآنجاکه GPT-4 حتی پیشرفتهتر از ChatGPT است، دانشگاهها باید سیاستها و دستورالعملهایی را تعیین کنند تا مطمئن شوند که دانشجویان از این فناوری بهشکل اخلاقی و مسئولانه استفاده میکنند.
یکی دیگر از تأثیرات بالقوه GPT-4 در دانشگاهها، نیاز به بازنگری در روشهای ارزیابی سنتی است. توانایی GPT-4 در قبولی در امتحانهای محبوب نظیر امتحان وکالت و آزمون پذیرش دانشکده حقوق، برجستهسازی نیاز به تجدیدنظر در تکیه بر آموزش مبتنیبر آزمون را نمایان میکند. این امر میتواند به توسعه روشهای ارزیابی جایگزین منجر شود که بیشتر بر یادگیری و توسعه مهارتها تمرکز دارند؛ مانند رویکردهای مبتنیبر شایستگی.
چشماندازهای آینده
همکاری بین OpenAI و دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) گامی مهم بهسمت پذیرش و گسترش استفاده از هوش مصنوعی در آموزش عالی محسوب میشود. رویکرد پیشرو ASU در ادغام AI در ابتکارهای آموزشی خود نشاندهنده تعهد آنها به بهرهگیری از فناوریهای نوین برای ارتقای تجربه یادگیری دانشجویان است. این همکاری میتواند به بهبود تواناییهای دانشجویان در زمینههای مختلف کمک کند.
همکاری بین OpenAI و ASU برای یکپارچهسازی ChatGPT Enterprise در برنامههای آموزشی، نقطه عطف مهمی در کاربرد AI در آموزش عالی است. این شراکت میتواند نحوه یادگیری و تعامل دانشجویان با مواد درسی را دگرگون و مسیر را برای تجربه آموزشی شخصیسازیشده و مؤثرتر هموار کند.
استفاده از GPT-4 در دانشگاهها درحالیکه مزایای زیادی برای دانشجویان و معلمان دارد، نگرانیهایی نیز درباره یکپارچگی آکادمیک و آینده ارزیابیهای سنتی بهوجود میآورد. برای استفاده کامل و مسئولانه از ظرفیتهای GPT-4 در آموزش عالی، دانشگاهها باید سیاستها و دستورالعملهایی را تعیین و روشهای ارزیابی جایگزینی را بررسی کنند که بر یادگیری و توسعه متمرکزند.