فهرست مطالب
مدل سهدر خودروی آفرود Suzuki Jimny 2026 با مجموعهای از ارتقاهای فنی، ایمنی و فناوری در ژاپن معرفی شده است.
به گزارش تکناک، این بهروزرسانیها ضمن حفظ اصالت طراحی کلاسیک این آفرودر کوچک، آن را به سطحی مدرنتر از نظر ارتباطات و کمکرانندگی ارتقا دادهاند.
این تغییرات بیش از آنکه به ظاهر بیرونی مربوط باشند، بر بخشهای درونی و سامانههای هوشمند تمرکز دارند تا Jimny همچنان همان خودروی محبوب و درعینحال بهروز باقی بماند.
در حالی که بسیاری از خودروسازان پس از چند سال، مدلهای خود را با تغییرات اساسی در طراحی یا پلتفرم روانه بازار میکنند، شرکت سوزوکی تصمیم گرفته است نسل فعلی Jimny را بدون دگرگونی بنیادین حفظ کند و تنها فناوریهای تازهای را برای آن در نظر بگیرد. نتیجه، خودرویی است که در عین وفاداری به هویت ساده و مقاوم خود، از امکانات دیجیتال و ایمنی مدرن بهرهمند شده است.
01
از 05طراحی خودروی آفرود Suzuki Jimny 2026

نسخه جدید سهدر Jimny همان طراحی مکعبی و نمادین خود را حفظ کرده است. چراغهای گرد، جلوپنجره عمودی با خطوط کلاسیک و گلگیرهای برجسته همچنان از ویژگیهای اصلی این مدل هستند. شرکت سوزوکی آگاهانه تصمیم گرفته است که در این نسخه، بهجای تغییرات ظاهری بزرگ، بر اصلاحات دقیقتری تمرکز کند تا ضمن حفظ شخصیت طراحی، عملکرد بهتری ارائه دهد. در نسخه مخصوص بازار ژاپن، که در رده خودروهای Kei Class قرار میگیرد، پهنای بدنه اندکی کمتر از مدل جهانی است تا با محدودیتهای قانونی این کلاس همخوانی داشته باشد.
همچنین سوزوکی آینههای کمکی کوچکی را در زیر آینههای جانبی نصب کرده است تا نقاط کور راننده کاهش یابد. این تغییر کوچک اما کاربردی نشاندهنده توجه سازنده به جزئیات عملکردی و ایمنی است. در باقی موارد، ظاهر خودرو بدون تغییر مانده است و همان حس اصالت، سادگی و استقامت را منتقل میکند که Jimny را به یکی از نمادهای دنیای آفرود تبدیل کرده است.
02
از 05کابین و فناوریهای داخلی
تحول اصلی خودروی آفرود Suzuki Jimny 2026 در فضای داخلی آن رقم خورده است. طراحی کلی داشبورد هنوز مینیمال و کاربرپسند است، اما امکانات دیجیتال به طور چشمگیری افزایش یافتهاند. پشت فرمان، یک نمایشگر دیجیتال ۴.۲ اینچی بین دو نشانگر آنالوگ سنتی قرار گرفته است، که اطلاعات سرعت، مصرف سوخت، وضعیت انتقال نیرو و دیگر دادههای حیاتی خودرو را با وضوح بالا نمایش میدهد. این نخستین بار است که چنین نمایشگری در مدل سهدر نصب میشود.



بخش مرکزی داشبورد اکنون میزبان یک نمایشگر ۹ اینچی لمسی است، که از نرمافزار جدید با رابط کاربری سریعتر بهره میبرد. این سیستم با Apple CarPlay و Android Auto سازگار است و امکان اتصال به اپلیکیشن Suzuki Connected را دارد تا راننده بتواند از طریق تلفن همراه، برخی قابلیتهای خودرو را کنترل کند. این سطح از ارتباطات دیجیتال، Jimny را از یک آفرودر ساده به خودرویی هوشمند و متصل تبدیل کرده است.
نسخههای پایه همچنان از کنسول سادهتر و بدون نمایشگر لمسی استفاده میکنند تا برای خریداران سنتی، گزینهای مقرونبهصرفه باقی بمانند. با وجود این، ارتقا به نمایشگر ۹ اینچی با پرداخت مبلغی حدود ۱۲۸,۷۰۰ ین (معادل ۸۶۰ دلار) امکانپذیر است.
03
از 05سامانههای ایمنی و کمکراننده

مهمترین پیشرفت خودروی آفرود Suzuki Jimny 2026 در بخش ایمنی رخ داده است. سوزوکی اکنون سیستم Dual Sensor Brake Support II (AEB) را به صورت استاندارد در تمامی تیپها نصب کرده است. این سامانه با استفاده از دو دوربین جلویی، موانع، عابران پیاده و وسایل نقلیه مقابل را تشخیص میدهد و در صورت نیاز، به صورت خودکار ترمزگیری میکند.
علاوه بر این، قابلیتهایی مانند: هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، همچنین پایش وضعیت راننده به صورت پیشفرض در دسترس هستند. در نسخههایی که به گیربکس خودکار مجهز هستند، سیستمهای کروز کنترل تطبیقی (Adaptive Cruise Control) و جلوگیری از حرکت ناخواسته در حالت دندهعقب (Rear False Start Prevention) نیز اضافه شدهاند تا تجربه رانندگی ایمنتر و آرامتری فراهم شود.
بهروزرسانیهای نرمافزاری سیستم ترمز و بهبود در عملکرد حسگرها نیز باعث شده است دقت تشخیص موانع در شرایط نور کم یا بارانی افزایش یابد. این مجموعه تغییرات، Jimny را از نظر فناوریهای ایمنی همسطح با مدل پنجدر تازهعرضهشده قرار میدهد.
04
از 05مشخصات فنی و عملکرد خودروی آفرود Suzuki Jimny 2026

در بخش فنی، سوزوکی تغییری در پیشرانهها اعمال نکرده است. نسخه Kei با موتور سهسیلندر توربوشارژ ۶۵۸ سیسی همچنان ۶۳ اسببخار قدرت (۴۷ کیلووات) تولید میکند و تمرکز آن بر مصرف سوخت پایین و سازگاری با قوانین داخلی ژاپن است. نسخه جهانیتر Jimny Sierra نیز با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر عرضه میشود، که ۱۰۳ اسببخار (۷۷ کیلووات) قدرت تولید میکند.
هر دو نسخه با دو نوع جعبهدنده دستی پنجسرعته یا خودکار چهارسرعته عرضه میشوند و همچنان از سیستم انتقال نیروی چهارچرخ محرک پارهوقت سوزوکی بهره میبرند. این سیستم با وجود سادگی، به دلیل داشتن دندهکمکی (Low Range) و شاسی نردبانی، توانایی عبور از مسیرهای سخت آفرود را حفظ کرده است.
شرکت سوزوکی هیچ تغییری در ساختار شاسی، زاویههای ورود و خروج یا فاصله از زمین اعمال نکرده است تا استقامت و قابلیتهای خارج از جاده Jimny خدشهدار نشود. سیستم تعلیق محور صلب سهاتصاله در جلو و عقب نیز حفظ شده است تا پایداری خودرو در مسیرهای ناهموار تضمین گردد.
05
از 05قیمت و عرضه در ژاپن

فروش خودروی آفرود Suzuki Jimny 2026 در ژاپن آغاز شده است. قیمت نسخه پایه مدل Kei بین ۱,۹۱۸,۴۰۰ تا ۲,۱۶۰,۴۰۰ ین (حدود ۱۲,۸۰۰ تا ۱۴,۴۰۰ دلار) و مدل Jimny Sierra بین ۲,۲۷۱,۵۰۰ تا ۲,۳۸۵,۹۰۰ ین (حدود ۱۵,۲۰۰ تا ۱۵,۹۰۰ دلار) تعیین شده است. در مقایسه با مدل قبلی، قیمتها حدود ۸ تا ۱۶ درصد افزایش یافتهاند، که عمدتاً به دلیل افزودن تجهیزات ایمنی و فناوریهای جدید است.
این خودرو نشان میدهد که تکامل لزوماً به معنای تغییر ظاهر یا افزایش توان موتور نیست. شرکت سوزوکی با حفظ طراحی کلاسیک و در عین حال افزودن فناوریهای ایمنی و دیجیتال، توانسته است تعادلی دقیق میان اصالت و نوآوری ایجاد کند. نتیجه، آفرودری کوچک، سبک، مقاوم و هوشمند است که همچنان در دنیایی از کراساوورهای یکسان، شخصیت منحصربهفرد خود را حفظ کرده است.