رابین زنگ، بنیانگذار بزرگترین تولیدکننده باتری جهان (CATL)، ادعا میکند که ایلان ماسک در توسعه فناوری سلولهای استوانهای ۴۶۸۰ با شکست مواجه خواهد شد.
به گزارش تکناک، زنگ به خبرگزاری رویترز گفته است: «وقتی ماسک در آوریل به چین آمد، یک بحث طولانی داشتیم و به ماسک نشان دادم که اشتباه میکند، اما ماسک سکوت کرده بود. او نمیداند چطور باید باتری بسازد.»
باتریهای ۴۶۸۰، که در برخی از خودروهای تسلا مثل سایبرتراک استفاده میشود، قرار است پنج برابر انرژی بیشتری ذخیره کنند. این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون سلول از این نوع تولید کرده است.
گزارشی در وبسایت The Information منتشر شده که ایلان ماسک به تیم تولیدکننده این باتریها مهلت داده است تا قبل از پایان سال، مشکلات و هزینهها را حل کنند.
باتریهای CATL در انواع مختلفی از وسایل نقلیه، از جمله خودروهای تسلا در چین و خودروهای فورد در آمریکای شمالی مثل موستانگ ماچ-ئی و اف-۱۵۰ لایتنینگ، استفاده میشوند.
این شرکت در تولید باتریهای فسفات آهن لیتیوم (LFP) تخصص دارد، که به طور کلی برد کمتری برای خودروها نسبت به سلولهای استوانهای متنوع مورد استفاده در بسیاری از خودروهای تسلا، فراهم میکنند.
رابین زنگ تحت تأثیر دانش باتری ماسک قرار نگرفت، اما گفت که ماسک در زمینه چیپها، نرمافزار، سختافزار و مسائل مکانیکی مهارت دارد.
همچنین او بیان کرد: «مشکل ماسک این است که همیشه زمانهای غیرواقعی برای رسیدن به اهداف خود تعیین میکند، به خصوص در مورد فناوری رانندگی خودکار خود همین کار را انجام داد.»
زنگ از ماسک پرسید که چرا بازههای زمانی کوتاهی ارائه میدهد و ماسک گفته است که میخواهد تیم خود را تحت فشار قرار دهد.
دیدگاهها 1