در حالی که مردم ایران در سال های اخیر به دلیل بروز ناترازی ها قطع برق و آب را به کرات تجربه کرده اند مدیرعامل یکی از اپراتورها خبر از اضافه شدن آپشنی جدید داده است.
به گزارش تکناک، مدیرعامل ایرانسل عصر روز گذشته در نشستی با اصحاب رسانه قطعی چند ساعته اینترنت در صورت عدم اصلاح تعرفه ها را مطرح کرده است تا نگرانی ها در این بخش را دوچندان کند.
مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه ارتقای کیفیت اینترنت از مطالبات اصلی وزیر ارتباطات است، تأکید کرد که وزارت ارتباطات، اپراتورها را موظف کرده تا کیفیت شبکه ارتباطی را به طرق مختلف بالا ببرند و این موضوع، جدا از بحث افزایش تعرفهها باید پیگیری شود.
رفیعی با بیان اینکه «کیفیت شبکه، تابع عوامل مختلفی از توسعه زیرساخت تا قطعی برق و تعرفه است»، تصریح کرد: قطعاً تعرفه بر روی توان سرمایهگذاری اپراتور اثر مهمی دارد. با توجه به اینکه تعرفه چند سال است تغییری نداشته، ما به همراه دیگر اپراتورها، مدتی پیش نامهای تنظیم کردیم و درخواست ۷۰ درصد افزایش دادیم. به دلیل افزایش هزینههای اپراتوری از جمله هزینه برق یا هزینه ارزی تأمین تجهیزات، اگر منابع لازم را نداشته باشیم، نمیتوانیم توسعه مناسبی در حوزه زیرساخت بدهیم، پس در ادامه، ارتقای کیفیت هم نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: در صورت عدم اصلاح تعرفه، اپراتور توان سرمایهگذاری نخواهد داشت و در صورت عدم سرمایهگذاری، افزایش کیفیت اینترنت ممکن نیست و باید منتظر باشیم همانطور که قطعی برق روزانه داریم، روزی سه ساعت نیز اینترنت قطع شود که این موضوع، اصلاً مورد نظر وزارت ارتباطات، اپراتورها و شخص آقای وزیر نیست. این فاصلهای که در مسیر ارتقای زیرساختها ایجاد شده، همراه با رشد شدید تقاضا، فشار زیادی به اپراتور تحمیل کرده است.
مدیرعامل ایرانسل با تأکید بر اینکه «افزایش تعرفه، تنها راهکار حل مشکل برق نیست، اما به سرمایهگذاری کمک میکند»، گفت: جلسات مختلف درباره اصلاح تعرفه برگزار شده و در نهایت، تصمیمگیری درباره تعرفه، در اختیار ایرانسل نیست. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دغدغهها و مشکلات ما را میداند، تحلیلهای ما را شنیده و در حال بررسی است.