تیکتاک قابلیت جدیدی به نام «تابلوی اعلانات» را آزمایش میکند که شباهت زیادی به «کانالهای اطلاعرسانی» اینستاگرام دارد.
به گزارش تکناک، این خبر را تیکتاک روز جمعه به وبسایت تککرانچ اعلام کرد. این ویژگی به برندها و تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد تا پیامهایی عمومی و یکطرفه را با دنبالکنندگان خود به اشتراک بگذارند.
مشابه کانالهای اطلاعرسانی اینستاگرام که نخستین بار در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، در این قابلیت نیز تنها سازنده تابلو میتواند پیام منتشر کند و دنبالکنندگان تنها قادر به واکنش با ایموجی هستند. پستهای تابلوی اعلانات میتوانند شامل متن، تصویر یا ویدیو باشند.
نخستینبار کاربری به نام کریستینا گارنت در شبکه اجتماعی Threads متوجه وجود این قابلیت شد.

هدف اصلی از طراحی قابلیت تابلوی اعلانات، ایجاد بستری برای بهروزرسانیها و اشتراک محتوای پشتصحنه توسط برندها و خالقان محتوا، آن هم به شکلی مستقیمتر و شخصیتر نسبت به استوری یا پستهای معمول تیکتاک است. با این ابزار، حسابهای کاربری میتوانند محتوای خود را به صورت مستقیم به دست دنبالکنندگان برسانند و از این طریق نیز امکان تبلیغ مطالب خود را داشته باشند.
برخی از کاربران اولیه این قابلیت شامل مجله People، باشگاه فوتبال پاریسنژرمن و گروه موسیقی Jonas Brothers هستند.
با توجه به اینکه قابلیت «تابلوی اعلانات» هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، مشخص نیست که آیا تیکتاک قصد دارد آن را به طور گسترده عرضه کند یا خیر. همچنین ممکن است در آینده قابلیتهای بیشتری به آن اضافه شود؛ برای مثال، در نسخه اینستاگرامی این ابزار، امکان ایجاد نظرسنجی برای سازندگان فراهم شده است.
عرضه این قابلیت، تازهترین نمونه از روند الهامگیری شبکههای اجتماعی از یکدیگر است. تیکتاک پیشتر در سال ۲۰۲۲، با معرفی قابلیت Stories و امکان اشتراکگذاری عکس، تلاش کرد تا با اینستاگرام رقابت کند. در مقابل، اینستاگرام نیز در سال ۲۰۲۰ با معرفی Reels، بسیاری از ویژگیهای کلیدی تیکتاک را کپی کرده بود.