تیکتاک پلتفرم جدیدی به نام «TikTok for Artists» راهاندازی کرده است که به هنرمندان کمک میکند تا با استفاده از دادههای تحلیلی، محتوای مؤثرتری تولید کنند.
به گزارش تکناک، تیکتاک بهصورت رسمی از راهاندازی پلتفرم جدیدی با نام TikTok for Artists خبر داد. این بستر تحلیلی و کاربردی با هدف کمک به هنرمندان در مسیر حرفهای خود طراحی شده است. این اتفاق، تنها دو ماه پساز آن رخ میدهد که نسخه آزمایشی این پلتفرم در چند کشور مشاهده شد.
پلتفرم TikTok for Artists به هنرمندها و شرکتهای پخش آثار آنها و تیمهای مدیریتیشان امکان میدهد تا با استفاده از دادههای تحلیلی مربوط به بازدیدها و پستها و تعامل کاربران با آهنگهایشان، محتوای مؤثرتری تولید و ارتباط بهتری با طرفداران خود برقرار کنند. این ابزار اطلاعاتی دقیق درباره شاخصهایی همچون تعداد بازدید هر آهنگ و میزان پستهای تولیدشده با آن و آمار تعامل سازندگان با موسیقی ارائه میدهد. همچنین، دادههایی درزمینه دنبالکنندگان هنرمندان نظیر سن و جنسیت و زبان نیز در دسترس قرار دارد.
به نقل از تککرانچ، علاوهبر تحلیل دادهها، این پلتفرم شامل راهنماهای گامبهگام برای استفاده از قابلیتهای مختلف تیکتاک و منابع آموزشی و پشتیبانیهای تکمیلی برای هنرمندان است. تیکتاک از عرضه ابزار جدید دیگری به نام Pre-Release نیز خبر داده است که به هنرمندان امکان میدهد تا پیشاز انتشار رسمی آلبوم، آثار خود را در تیکتاک تبلیغ و امکان پیشذخیره آنها را برای کاربران فراهم کنند. ازطریق این قابلیت، کاربران میتوانند آلبومهای جدید را مستقیماً در اسپاتیفای یا اپل موزیک ذخیره کنند تا در زمان انتشار، بلافاصله به آنها دسترسی داشته باشند.
در سالهای اخیر، تیکتاک به یکی از پلتفرمهای تأثیرگذار در ایجاد روندهای موسیقی و وایرالشدن آهنگها تبدیل شده است؛ ازاینرو، راهاندازی فضایی اختصاصی برای پشتیبانی از هنرمندان، تصمیمی منطقی برای تقویت جایگاه این پلتفرم در صنعت موسیقی تلقی میشود. به گفته کارشناسان، TikTok for Artists میتواند به افزایش دیدهشدن هنرمندان و توسعه جامعه مخاطبان آنها کمک کند.

نکته مهم این است که راهاندازی این پلتفرم، تنها هشت ماه پساز تصمیم بایتدنس برای توقف آزمایش سرویس تیکتاک موزیک صورت گرفته است؛ سرویسی که پیشتر در چند کشور در حال آزمایش بود. شرکت در آن زمان اعلام کرد که هدف از توقف این پروژه، تمرکز بیشتر بر تقویت نقش تیکتاک در ارتقای شنیدن موسیقی و ایجاد ارزش در سرویسهای پخش موسیقی دیگر بوده است.
با توجه به تحولات اخیر، به نظر میرسد تیکتاک دیگر قصد ندارد با سرویسهایی نظیر اسپاتیفای یا اپل موزیک مستقیماً رقابت کند؛ بلکه تمرکز خود را بر کشف موسیقی و ارتقای فعالیتهای تبلیغاتی هنرمندان معطوف کرده است.
درحالحاضر، پلتفرم TikTok for Artists در کشورهای اندونزی، ژاپن، کرهجنوبی، استرالیا، نیوزیلند، بریتانیا، ایرلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، سوئد، نروژ، دانمارک، مصر، لبنان، عربستانسعودی، امارات متحده عربی، مراکش، ایالات متحده آمریکا، کانادا، مکزیک، برزیل، کلمبیا و آرژانتین در دسترس است. به گفته تیکتاک، این سرویس بهزودی در کشورهای بیشتری نیز ارائه خواهد شد.