یوتیوب تعداد لایکها و بازدیدهایی که در لحظه تغییر میکنند، با انیمیشن بهروزرسانی کرده است؛ اما این ویژگی فقط برای گروهی از کاربران در سراسر جهان دردسترس قرار میگیرد.
بهگزارش تکناک، یوتیوب بهعنوان محبوبترین پلتفرم پخش ویدئو در جهان شناخته میشود و لازمهی حفظ این روند اضافه کردن ویژگیهای جدیدی است که کاربران دوست دارند تجربه کنند. باتوجهبه این نکته، این پلتفرم بهواسطهی گوگل آزمایشهایی را برای کاربران خود انجام میدهد تا قابلیتهای جدید را بیازمایند که بهتازگی دردسترس عموم کاربران قرار گرفتهاند.
بااینحال، یوتیوب همچنان برخی از آزمایشها را در اولویت قرار میدهد و ابتدا به اعضای ویژه پریمیوم اجازه میدهد تا آنها تجربه کنند. همچنین، این پلتفرم تعدادی از افزونهها را منتشر نمیکند و این کار برعهدهی کاربران است که بهطور اتفاقی با آنها روبهرو شوند. اکنون با یکی از این قابلیتهای تازه در قالب بهروزرسانی تعداد بازدیدها و لایکها در ویدئوها روبهرو هستیم.
درحالحاضر، برنامهی یوتیوب در سیستمعامل اندروید تعداد لایکها و بازدیدها را نمایش میدهد؛ اما آنها حین تماشای ویدئو تغییر نمیکنند. بااینحال، این ویژگی جدید تعداد لایکها و بازدیدهای ویدئو را بهصورت واقعی بهروزرسانی میکند و این کار با انیمیشنی جالب همراه است.
این انیمیشن تعداد بازدیدها و لایکها را بدون توجه به اینکه ویدئو در حال پخش یا توقف است، نمایش میدهد. علاوهبراین، بهنظر میرسد که انیمیشن قبل از تغییر در اعداد حتی زمانی فعال میشود که به برنامهی دیگری بروید و سپس یوتیوب را مجدداً باز کنید.
بدون هیچگونه اطلاعیهای از تیم یوتیوب، سخت است تشخیص دهیم که این ویژگی چه زمانی در برنامه فعال شده است. علاوهبراین، بهنظر میرسد که این آزمایش به گروهی از کاربران یوتیوب در سراسر جهان محدود شده است. در نسخهی اندروید یوتیوب نمایان نشده است؛ اما مانوئل وُنائو (Manuel Vonau)، ویرایشگر گوگل در بخش AP، آن را پیدا کرده و فیلم پیوستشده را برای ما فرستاده است.
آخرین مطلبی که میتوانیم در صفحهی آزمایشهای یوتیوب پیدا کنیم، به بیش از دو هفته قبل برمیگردد؛ زمانیکه تیم توسعهدهنده اعلام کردند که موسیقیهای تولیدشده با هوش مصنوعی برای محتوای کوتاه یوتیوب (YouTube Shorts) بهصورت محدود عرضه میشود. بهدقت برخی از دیگر ویژگیهای در حال توسعه که در این پلتفرم در دست آزمایش قرار دارند، دنبال کردهایم و بعضی از آنها درمقایسهبا بقیه محبوبیت کمتری دارند.
چند عضو تیم AndroidPolice بهتازگی به بررسی گستردهتر دکمهی کوچک برای ردکردن تبلیغات پرداختند و خود دکمه به نام «Skip» تغییر نام داد. در ماه آگوست، برای اولینبار بهطور محدود با این تغییر آشنا شدیم. اینکه یوتیوب کاربران را مجبور کند برای قسمتی از آزمایش به تماشای ۱۱ تبلیغی بنشینند که رد نمیشوند، ظالمانه است؛ اما بهدلیل اعتراضهای شدیدی که بهدنبال آن ایجاد شد، شرکت یادشده درنهایت از این طرح منصرف شد.