یکی از بخشهای کاربردی YouTube Shorts برای خالقان و تماشاچیان قابلیت به اشتراک گذاری لینکها بود، اما به دلیل اسپم، این امکان پایان مییابد.
به گزارش تکناک، منابع خبری معتبر می گویند، یوتیوب از 31 آگوست قرار دادن برخی پیوندها در سراسر این پلتفرم را ممنوع خواهد کرد. در درجه اول، این شامل، حذف پیوندهای قابل کلیک در مکان های برجسته در YouTube Shorts مانند نظرات و توضیحات است.
همه چیز به اسپم ختم می شود
یوتیوب توضیح میدهد که لینکها در Shorts برای جلب کلیک به “برنامههای مخرب، فیشینگ یا محتوای مرتبط با کلاهبرداری” استفاده میشوند و به نظر میرسد سیستمهای موجود برای مدیریت این نوع اسپم کاملاً کافی نباشند. از تاریخ 31 آگوست، لینکها به تدریج حذف خواهند شد. همچنین، لینکهای اجتماعی در بنرهای کانال دسکتاپ که چندین سال است در دسترس است، نیز حذف خواهند شد.
از تاریخ 31 آگوست 2023، لینکهای موجود در نظرات Shorts، توضیحات Shorts و لینکهای موجود در پیامهای زنده عمودی دیگر قابل کلیک نخواهند بود. این تغییر به تدریج اعمال خواهد شد. همچنین، آیکونهای قابل کلیک شبکههای اجتماعی را از تمام بنرهای کانال دسکتاپ حذف خواهیم کرد، زیرا این آیکونها ممکن است منجر به لینکهای گمراهکننده شوند. ما هیچ نقشهای برای غیرقابل کلیک کردن سایر لینکها نداریم. از آنجایی که تاکتیکهای سوءاستفاده به سرعت تکامل مییابند، ما باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم تا گمراه کردن یا کلاهبرداری از کاربران از طریق پیوندها برای کلاهبرداران و اسپمر ها دشوارتر شود.
از 23 آگوست، یوتیوب شروع به عرضه شبه جایگزینی برای استفاده سازندگان خواهد کرد. پیوندهای جدید در صفحات کانال در نزدیکی دکمه اشتراک ظاهر می شوند، جایی که سازندگان می توانند به رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و موارد دیگر پیوند دهند. این مشابه روشی است که اینستاگرام، تیکتاک و سایر پلتفرمها با لینکها برخورد میکنند و صراحتا کمی ناامیدکننده است. در حالی که این به نظر آشنا میرسد، داشتن لینکهای قابل دسترس و قابل کلیک یکی از راههای بسیاری بود که YouTube Shorts بهبودهایی را در ویدیوهای کوتاه ارائه میداد.
در ماه سپتامبر، یوتیوب همچنین امکان میانبرهایی را در Shorts به ویدیوهای تمامقد در YouTube ارائه میکند.
علاوه بر این، یوتیوب اعلام کرده است که تلاشهای انجام شده برای مبارزه با تقلید هویت موثر بوده و تعداد کانالهای حذف یا تعلیق شده امسال نسبت به سال گذشته بیش از 35٪ افزایش یافته است. همچنین، فیلتر “Improve Strictness” برای نظرات بهبود یافته است که باعث افزایش 200 درصدی تعداد نظرات برای بررسی شده است.