یوتیوب قصد دارد تولید کنندگان محتوای بیشتری از جمله افراد دارای فالوور کمتر، قادر به کسب درآمد از حضور خود در این پلتفرم باشند.
به گزارش تکناک، این شرکت امروز اعلام کرد که شرایط و ضوابط لازم برای YouTube Partner Program را کاهش میدهد و تعداد معدودی از روشهای کسب درآمد را برای تولیدکنندگان رده پایینتر، از جمله استفاده از اشتراک چت، انعام، عضویت در کانال و ویژگیهای خرید را باز میکند.
بر اساس خط مشی ملزومات جدید، پس از رسیدن تعدا مشترکین صفحه تولیدکنندگان محتوا به 500 نفر، نصف تعداد لازم حال حاضر، YouTube Partner Program برای آنها در دسترس خواهد بود.
سایر معیارها نیز در حال تغییر هستند. از این پس تولیدکنندگان محتوا به جای 4000 ساعت تماشای معتبر به 3000 ساعت یا 3 میلیون بازدید Shorts در مقایسه با 10 میلیون اولیه نیاز خواهند داشت. الزامات کمتر در ابتدا در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، تایوان و کره جنوبی اجرا خواهد شد.
با توجه به گفته یوتیوب تولیدکنندگان محتوا پایین ردهتر همچنان باید فعالیت خود را به منظور دسترسی به درآمد تبلیغاتی خود افزایش دهند و الزامات موجود YouTube Partner Program برای اشتراک درآمد باقی خواهد ماند (شرکت خاطرنشان می کند تولیدکنندگان محتوا پس از رسیدن به درجات بالاتر نیازی به درخواست مجدد برای برنامه ندارند). یوتیوب از برنامه اشتراک درآمد تبلیغاتی خود برای ترغیب تولیدکنندگان محتوا به کسب درآمد، به ویژه برای افزایش محتوای کوتاه شرکت در ماههای اخیر با معرفی برنامه اشتراک تبلیغاتی Shorts استفاده کرده است.
پلتفرمهای دیگری مانند TikTok نیز شرایط لازم برای دسترسی به ویژگیهای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا را کاهش دادهاند. اوایل این ماه، این شرکت ارائه دسترسی به ویژگی درگاه پرداخت در ویدیوها، Series، برای تولیدکنندگان محتوای با بیش از 10000 فالوور را اعلام کرد، اما کاربران با 1000 فالوور دارای شرایط دیگر نیز میتوانند برای شرکت در برنامه درخواست دهند. این مجموعه امکان اشتراک محتوای ممتاز توسط تولیدکنندگان محتوا برای طرفداران دارای دسترسی با پرداخت هزینه را فراهم میکند.
در هر دو مورد، تولیدکنندگان محتوا دارای فالوور کمتر فرصتی برای کسب درآمد و دریافت حمایت مالی برای تولید محتوای اضافی، تعاملات، یا به شکل دیگری از طرفداران و فالوورهای خود را خواهند داشت.
ویژگیهای کسب درآمد مانند انعام یا درگاه پرداخت در سایر پلتفرمهای تولیدکنندگان محتوا در دسترس هستند و در هر مورد، به مخاطبی نیاز دارند که مایل به هزینه کردن باشد.
دیگر جریانهای کسب درآمد نیز به روی گروه وسیعتری از تولیدکنندگان محتوا باز میشوند. برنامه وابسته به خرید آن، که قبلاً فقط با دعوت از تولیدکنندگان محتوای منتخب در دسترس بود، اکنون برای شرکت کنندگان YouTube Partner Program در ایالات متحده با حداقل 20000 سابسکرایبر در دسترس است.