آئودی RS Q6 e-tron 2025؛ درخششی بدون تقلید از پورشه!

آئودی RS Q6 e-tron 2025؛ درخششی بدون تقلید از پورشه!

آئودی تصمیم دارد مدل RS Q6 e-tron را که از سیستم پیشرانۀ الکتریکی مشابه با Macan Turbo استفاده می‌کند، در سال 2025 عرضه کند. این مدل دارای توانی بیش از ۶۲۰ اسب بخار است.

به گزارش تک‌ناک، آئودی در طراحی خودروی RS Q6 e-tron بر راحتی تأکید بیشتری دارد و در این خودرو از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی که می‌تواند با سرعت ۲۷۰ کیلووات شارژ شود، استفاده خواهد کرد.

این مدل در دو سبک بدنۀ SUV و Sportback عرضه خواهد شد و قیمت آن بین ۹۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود.

امسال، شرکت آئودی مدل‌های کاملاً برقی Q6 e-tron و SQ6 e-tron را معرفی کرد، که مدل SQ6 تا ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد. امّا این شرکت آلمانی به دنبال این است که مدل قدرتمندتری به نام RS Q6 e-tron را در سال ۲۰۲۵ معرفی کند.

یکی از کارمندان داخلی آئودی به سایت اتوکار گفت که RS Q6 e-tron «کاملاً متفاوت» از SQ6 خواهد بود، که نشان می‌دهد این مدل آینده یک شاسی‌بلند برقی پرقدرت است. در حالی که SQ6 قدرت ۴۸۳ اسب بخار (با کنترل لانچ ۵۱۰ اسب بخار) تولید می‌کند، انتظار می‌رود RS Q6 از قوای محرکۀ برقی نسخه Macan Turbo بهره ببرد. این یعنی می‌توانیم انتظار بیش از ۶۲۰ اسب بخار و گشتاور ۸۳۳ پوند-فوت را داشته باشیم.

با توجه به این اطلاعات، می‌توان نتیجه گرفت که RS Q6 e-tron در مقایسه با SQ6، به طور قابل توجهی قوی‌تر و اسپرت‌تر خواهد بود. این موضوع می‌تواند این خودرو را به رقیبی جدی برای دیگر شاسی‌بلندهای پر قدرت در بازار، مانند: تسلا مدل X و لامبورگینی Urus تبدیل کند.

عملکرد قوی، تضمین شده! امّا نه به اندازۀ پورشه

در مدل پورشه ماکان، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت تنها در ۳.۱ ثانیه انجام می‌شود، در حالی که حداکثر سرعت آن به 260 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

اگرچه انتظار می‌رود که RS Q6 e-tron آئودی به اندازۀ پورشه قدرتمند و سریع نباشد، امّا به احتمال زیاد عملکردی نزدیک به آن خواهد داشت. با توجه به موقعیت برتری که ماکان دارد، به احتمال زیاد این خودرو نسبت به همتای آئودی خود از قدرت بیشتری برخوردار است.

هر چند این موضوع به نفع گروه فولکس‌واگن نیست، چرا که نمی‌خواهند آئودی با قیمت مناسب‌تر، در بخش عملکرد نیز برتری داشته باشد.

 

عملکرد قوی، تضمین شده! اما نه به اندازه پورشه

با وجود این، عملکرد تنها تفاوت آئودی و پورشه با هم نخواهد بود. حتی با اینکه Q6 e-tron یک مدل RS است، بر راحتی بیشتر از  پورشه تأکید دارد، که آن را به خودرویی کاربرپسندتر برای استفادۀ روزمره در میان شاسی‌بلندها تبدیل می‌کند. RS Q6 e-tron یک ماشین قدرتمند از نظر عملکردی است، که شبیه به مواردی مانند RS6 و RS e-tron GT می‌باشد. ما همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کابین آن دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشد.

آئودی RS Q6 e-tron 2025

بُرد و تخمین باتری تنها پس از عرضۀ خودرو اعلام خواهد شد، امّا انتظار داریم از همان بستۀ باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی مانند Macan EV و مدل‌های استاندارد Q6 و SQ6 e-tron استفاده کند. به لطف معماری ۸۰۰ ولتی Premium Platform Electric، پیش‌بینی می‌کنیم RS Q6 بتواند با سرعت‌هایی تا ۲۷۰ کیلووات شارژ شود. در Macan EV، باتری می‌تواند در شرایط ایدئال تنها در ۲۱ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود.

آئودی برای مدت‌ طولانی بر روی RS Q6 e-tron کار کرده است و به‌طور مرتب تصاویر جاسوسی از آن به دستمان می‌رسد. RS Q6 e-tron به احتمال زیاد در سبک‌های بدنۀ شاسی‌بلند و اسپرت‌بک کوپه عرضه می‌شود، که باعث افزایش جذابیت آن برای مشتریان خواهد شد. به غیر از صندلی‌های عملکرد محور (که به احتمال با چرم و آلکانترا باکیفیت پوشانده شده‌اند) و ویژگی‌های خاص RS، انتظار داریم فضای داخلی آن معماری خود را با Q6 پایه به اشتراک بگذارد. هنوز تاریخ رونمایی برای آن اعلام نشده است، امّا ممکن است RS Q6 e-tron در اوایل سال ۲۰۲۵ با قیمت ۹۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram