آزمایش اینترنت بی سیم فوق سریع در چین

چین اینترنت بی سیم فوق سریع با سرعت دانلود تا 300 گیگابیت بر ثانیه که بیش از 10 برابر سریعتر از استاندارد فعلی 5G است را آزمایش کرد

چین اینترنت بی سیم فوق سریع با سرعت دانلود تا 300 گیگابیت بر ثانیه را آزمایش کرده است. این سرعت بیش از 10 برابر سریعتر از استاندارد فعلی 5G است و توسط بیست و پنجمین موسسه آکادمی دوم علوم و صنعت هوافضای چین آزمایش شده است.

به گزارش تکناک، این فناوری از فرکانس‌های تراهرتز (THz) بالاتر از فرکانس‌های مورد استفاده در شبکه‌های 5G فعلی استفاده می‌کند. فرکانس‌های THz پتانسیل سرعت‌های بسیار سریع‌تری را ارائه می‌کنند، اما این فناوری چالش‌هایی نیز ایجاد می کند. از جمله این موارد می‌توان به جذب امواج تراهرتز به راحتی توسط آب و سایر مواد، و درنتیجه محدودیت دامنه آنها در مقایسه با امواج با فرکانس پایین اشاره کرد.

چالش دیگر قرار داشتن فناوری THz در مراحل اولیه توسعه است. در یک آزمایش، چین برای اولین بار به چنین سرعت بالایی با فناوری THz دست یافت. با این حال، محققان معتقدند که می توان بر این چالش ها غلبه کرد. همچنین، فناوری THz پتانسیل ایجاد تحول در ارتباطات بی سیم را دارد.

نگرانی آمریکا درباره اینترنت فوق سریع چین

ایالات متحده نگران پیشروی چین در توسعه 6G است. دولت ایالات متحده یک میلیارد دلار برای تحقیقات 6G در نظر گرفته است، اما کافی بودن این مبلغ برای دستیابی به این فناوری پیش از چین مشخص نیست!

در دیدار کاخ سفید با رهبران صنعت در جمعه گذشته درباره نسل بعدی اتصال بی سیم، یعنی 6G صحبت شد. ترس حاضر این است که کشورهای دیگر مانند چین در ایجاد استانداردهایی برای اتصال 6G پیشرو باشند. ایالات متحده نگران است چین بتواند با تسلط بر بازار 6G، تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد و امنیت ملی ایالات متحده بگذارد.

آینده 6G

آینده ارتباطات بی سیم روشن است. 6G نسبت به 5G حتی سرعت بیشتر، تأخیر کمتر و بهبود بهره وری انرژی را به ارمغان خواهد آورد. این مسأله می تواند منجر به ایجاد روند‌های کاربردی جدید مانند موارد زیر شود:

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از واقعیت قابل تشخیص نخواهند بود. ارتباطات هولوگرافیک به افراد اجازه ارتباط با یکدیگر به گونه‌ای مانند حضور در یک فضا را خواهد داد. امکان برقراری ارتباط خودروهای خودران با یکدیگر و با زیرساخت های اطراف آنها فراهم خواهد شد. شهرهای هوشمند قادر به جمع آوری و تجزیه و تحلیل همزمان داده ها برای بهبود جریان ترافیک، مصرف انرژی و ایمنی عمومی خواهند بود.

رقابت برای 6G و به وضوح با پیشتازی چین آغاز شده است و ارائه سرعت دانلود 300 گیگابیت بر ثانیه جهشی به سوی آینده محسوب می‌شود. با این حال، اگر ایالات متحده بخواهد از چین سبقت بگیرد، باید بیشتر تلاش‌ کند.

1 دیدگاه برای “آزمایش اینترنت بی سیم فوق سریع در چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.