آیفون آنقدر که اپل ادعا می‌کند ایمن نیست

حفظ حریم خصوصی داده ها برای مدت طولانی یکی از اولویت های اپل بوده است. اما، دو توسعه‌دهنده با ارائه اطلاعات جدیدی بیانیه حریم خصوصی iOS آیفون را زیر سوال برده‌اند.

حفظ حریم خصوصی داده ها برای مدت طولانی یکی از اولویت های اپل بوده است. اما، دو توسعه‌دهنده با ارائه اطلاعات جدیدی بیانیه حریم خصوصی iOS آیفون را زیر سوال برده‌اند.

به گزارش تکناک، اما ادعاهای این غول کوپرتینویی همیشه درست نیست چرا که بررسی ها نشان می دهد آیفون اطلاعات مالک دستگاه را جمع آوری می کند.

شناسه خدمات دایرکتوری یا به اختصار DSID در مرکز این رسوایی قرار دارد. هر کاربر iCloud یک شناسه منحصر به فرد دارد که به صاحب آیفون امکان اتصال به داده های تحلیلی اپل را می‌دهد. در واقع، کاربر هنگام راه اندازی سیستم برای اولین بار با این انتخاب روبرو می‌شود. در ابتدای راه‌اندازی حساب، سازنده از فرد امکان اشتراک گذاری داده های تجزیه و تحلیل با اپل را به منظور ایجاد خدمات و محصولات جدید می‌پرسد. سازنده پس از موافقت فرد، DSID را به حساب وی اختصاص می دهد.

مشکل چیست؟

اپل ادعا می کند که داده های جمع آوری شده نمی توانند برای شناسایی کاربر مورد استفاده قرار گیرند. اما دو کارشناس امنیتی iOS اطلاعاتی کشف و منتشر کرده‌اند که ادعاهای مطرح شده توسط این شرکت را رد می کند.

به گفته تام میسک در توییتر، DSID با حساب‌های iCloud مرتبط است و به اپل اجازه ایجاد ارتباط بین داده‌های جمع‌آوری‌شده و یک کاربر خاص را می‌دهد. نام، ایمیل و هر چیزی که در حساب iCloud شما وجود دارد، همه به شناسه متصل هستند. این نشان‌دهنده نمایش دقیق برنامه های کاربردی هر کاربر متصل به DSID توسط شرکت است. علاوه بر این، کاشفان این یافته اظهار می کنند که هیچ راهی برای متوقف کردن این مساله وجود ندارد.

برای سال‌ها، آیفون استانداردهایی برای امنیت و حریم خصوصی مصرف‌کننده تعیین کرده است. به عنوان مثال، با توجه به استفاده سران کشورها و سایر افراد با نفوذ از آیفون می‌توان از اهمیت این مساله در نظر مصرف کنندگان مطلع شد. اپل در سال 2020 از کمک به FBI برای باز کردن قفل آیفونی که تیرانداز در تیراندازی فلوریدا از آن استفاده کرده‌بود، خودداری کرد و دلیل آن را مسائل امنیتی ذکر کرد. همه منتظر پاسخگویی اپل به این اتهامات هستند و انتظار دارند به جای معرفی ویژگی‌های جدید، از حریم خصوصی صاحبان آیفون محافظت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.