آیفون 15 پرو ممکن است بروز رسانی دوربین اصلی را دریافت نکند

شایعه شده است که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس سال آینده دارای تعدادی به روز رسانی دوربین متفاوت خواهند بود

شایعه شده است که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس سال آینده دارای تعدادی به روز رسانی دوربین متفاوت خواهند بود که تا حدی به دلیل هدف ظاهری اپل برای تمایز بیشتر این مدل ها از مدل های غیر پرو است.

به گزارش تکناک ، مینگ چی کو، تحلیلگر معروف می گوید که یکی از آن به روز رسانی های شایعه شده دوربین ممکن است بالاخره به نتیجه نرسد.

آپدیت دوربین آیفون 15 پرو
کو امروز در پستی در توییتر گفت که پیش‌بینی می‌کند آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از دوربین عقب جدید «8P» یا هشت لنز پلاستیکی استفاده نکنند. این در حالی است که قبلاً از منابع دیگر خلاف آن گزارش شده بود.
“8P” در اینجا به تعداد عناصر موجود در لنز اشاره می کند که به iPhone 15 Pro یک عنصر اپتیکال اضافی در مقایسه با iPhone 14 Pro می دهد. اضافه کردن عناصر به لنز مزایا و معایبی دارد، اما هنگامی که یک سازنده طرح لنز موجود را انتخاب می کند و عناصری را اضافه می کند، این کار به طور کلی برای کاهش اعوجاج انجام می شود، که به ویژه در لنزهای اولترا واید بسیار مهم است.

علیرغم این واقعیت که مدل‌های آیفون 15پرو ممکن است این ارتقاء دوربین جدید را دریافت نکنند، هنوز هم تغییر بزرگ‌تری برای آیفون 15پرو مکس در حال انجام است و آن لنز جدید پریسکوپ است. طبق گزارش‌ها، این لنز جدید پریسکوپ در انحصار آیفون 15 با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر پرو خواهد بود که ممکن است سال آینده آیفون 15 اولترا نامیده شود.

برای کسانی که آشنا نیستند، لنزهای پریسکوپ به منشوری متکی هستند که نور را به چندین لنز داخلی در زاویه 90 درجه نسبت به سنسور دوربین منعکس می کند. این اجازه می دهد تا طول لنز بسیار بیشتر از یک لنز تله باشد که منجر به زوم اپتیکال بسیار بهتری می شود. لنز تله فوتو در مدل‌های iPhone 13 Pro تنها زوم اپتیکال 3 برابر و زوم دیجیتال 15 برابر را ارائه می‌کند.

برای مقایسه، گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ در حال حاضر دارای یک لنز پریسکوپ است که زوم اپتیکال 10 برابر و زوم دیجیتال تا 100 برابر را امکان پذیر می کند. یک شایعه می گوید که اپل ممکن است زوم اپتیکال 5 برابری را انتخاب کند.جزئیات دقیق تر برای پیاده سازی لنز پریسکوپ توسط اپل در iPhone 15 Pro Max نامشخص است، اما در حالت ایده آل، آیفون را بسیار به آنچه قبلاً توسط پرچمداران سامسونگ ارائه شده است نزدیک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.