آمریکا مسیر توسعه ارتباط موبایل با ماهواره را هموار می کند

از آنجا که اتصال گوشی هوشمند به ماهواره، قابلیتی منحصر به فرد برای کاربران به ویژه در موارد اورژانسی است، کمیسیون فدرال ارتباطات(FCC) آمریکا پیشنهادی برای گسترش این قابلیت در این دستگاه ها را مطرح کرده است.

به گزارش تکناک، احتمالاً متوجه شده‌اید که چگونه اتصال گوشی هوشمند همراه با ماهواره از طریق سرویس های پیوسته محبوب شده است. شرکت اپل نسخه خود را برای ارائه این سرویس راه ‌اندازی کرده است و حتی شایعاتی وجود دارد که سامسونگ نیز در حال آماده‌سازی برنامه‌ های مشابه است. به طور کلی، زمانی که شرکت ‌های بزرگ به این کار پرداخته و خدمات مشابهی را عرضه کنند، باید منتظر باشیم که سایرین نیز به این جریان بپیوندند.

همانطور که اشاره شد، این یک گزینه بسیار ارزشمند است، به ویژه برای افرادی که علاقه مند به گردش در طبیعت در مناطق دورافتاده هستند. اگر سفر شما برنامه‌ ریزی نشده باشد، بهتر است آمادگی لازم را داشته باشید زیرا همواره ممکن است فاجعه‌ هایی بدون هیچ گونه هشداری رخ دهد. به علاوه، این نوع فناوری‌ ها می ‌توانند زندگی افراد زیادی را نجات دهند.

با این حال، پذیرش گسترده این فناوری ها چالش برانگیز است. هزینه های بالایی در این زمینه وجود دارد و همچنین آماده‌سازی های بسیاری نیز مورد نیاز است. با این حال، کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) با  ارائه یک پیشنهاد، پیشبرد این فناوری ها را دنبال می کند. در این پیشنهاد، به اپراتورهای تلفن همراه اجازه می‌دهد با اپراتورهای ماهواره متحد شوند تا در مناطقی که تلفن ها به صورت اصلی از کار افتاده اند، پوشش شبکه ای را ارائه دهند.

بدون شک، برخی قوانین نیز در این مورد تأثیرگذار هستند و اپراتورهای تلفن همراه باید به معیارهای خاصی توجه کنند. در واقع، ما در حال مواجهه با برخی اصطلاحات هستیم که فرآیند استفاده از ماهواره‌های مدارگرد غیرزمینی و اجاره طیف زمینی از مالکان آنها را شامل می ‌شود. این به این معنی است که پس از اتمام فرآیند، تلفن ‌های همراه می‌توانند بدون مشکل در منطقه مورد نظر ارتباط برقرار کنند.

هم اکنون، گوشی های هوشمند آیفون ۱۴ اپل با قابلیت انجام این ترفند عرضه شده‌اند. باید توجه داشت که این فرآیند به تنهایی بسیار پیچیده و هزینه بر است، به همین دلیل در آینده احتمالا به عنوان یک سرویس اختصاصی ارائه خواهد شد. با این حال، این نمونه شگفت انگیز از پیشرفت‌ های بزرگ در زمینه ارتباطات در سطح گسترده و پیشرفته را نشان می‌ دهد.

فرآیند اپل، نشان می‌ دهد که می‌ توان بر مساله “کمیت انتقال داده” به عنوان یکی از دو مانع اصلی در ارتباط تلفن همراه با ماهواره غلبه کرد. علاوه بر این، باید به “دید به ماهواره” مورد نظر هم به عنوان عامل دیگر توجه شود.

در حال حاضر، FCC منتظر نظرعمومی در مورد پیشنهاد خود است. اگر این کار به درستی پیش برود، کاربران می‌ توانند در صورت نیاز با اطمینان بیشتری به خدمات اضطراری دسترسی پیدا کنند. با این حال، تا زمانی که این امکان به واقعیت تبدیل نشده، باید احتیاط کرد!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.