اطلاعات شخصی 500 میلیون کاربر واتس اپ به سرقت رفت

سرقت اطلاعات واتس اپ

گزارش جدید حاکی از آن است که شخصی واتس اپ را هک کرده و اطلاعات شخصی حدود 500 میلیون کاربر را به سرقت برده است.

به گزارش تکناک، واتس اپ یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در جهان است و هر روز میلیاردها نفر از طریق این اپلیکیشن ارتباط برقرار می کنند.

اما محبوبیت در دنیای اینترنت برخی از مشکلات امنیتی را به همراه می آورد.

به گزارش Cybernews، یک هکر با انتشار یک آگهی در انجمن هکرها، اطلاعات سرقت شده  بیش از 487 میلیون کاربر واتس اپ را به همراه شماره موبایل آنها به فروش رساند.

این لیست  ادعایی شامل داده ها و اطلاعات شخصی کاربران 84 کشور مختلف است و همچنین ادعا میکند داده های 32 میلیون کاربر از ایالات متحده نیز در این لیست وجود دارد. فهرست اطلاعات به خطر افتاده همچنین حاوی داده های کاربران کشورهایی مانند مصر، ایتالیا، عربستان سعودی، فرانسه و ترکیه است.

digikala

هکرها حتی یک لیست قیمت برای اطلاعات شخصی مورد نظر خریدار ایجاد کردند. به عنوان مثال، پایگاه داده کاربران واتس اپ در ایالات متحده به قیمت 7000 دلار به فروش می رسد. پایگاه داده بریتانیا 2500 دلار و آلمان 2000 دلار است. متأسفانه، شماره تلفن های فاش شده را می توان برای کلاهبرداری های مختلف استفاده کرد. به ویژه کاربران نسبتا مسن تر در معرض خطر بیشتری هستند.

متا، شرکت مادر واتس اپ، هنوز اظهار نظری نکرده است. همه متعجب هستند که هکرها چگونه این اطلاعات را به دست آورده اند؟.زیرا این برنامه با رمزگذاری End-to-End از اطلاعات رد و بدل شده میان کاربران محافظ میکند با این حال، این حادثه منجر به این فکر شد که واتس اپ امن نیست.

همچنین، در حال حاضر حدس زده می‌شود که داده‌های حدودا 500 میلیون کاربر واتس اپ با استفاده از شیوه وب اسکرپینگ یا برداشت وب به دست آمده است، جایی که یک ابزار داده خودکار برای جمع‌آوری داده‌ها از یک سرویس خاص استفاده می‌شود که شرایط خدمات واتس‌اپ را نقض می‌کند. متأسفانه، تا زمانی که یک بیانیه رسمی از سوی این شرکت اعلام نشود نمی توان در مورد جزییات این اتفاق اظهار نظر کرد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.