افزایش کارایی مرورگر Edge با یک ترفند جدید

شرکت مایکروسافت در حال آزمایش ویژگی جدیدی در مرورگر Edge است که با کاربردی تر کردن نوار کناری، می تواند دسترسی همزمان به خدمات مختلف این شرکت را برای کاربران آسان تر کند.

به گزارش تکناک، براساس گزارشات GeekerMag از وب‌سایتWindows Central، نسخه Edge Canary 114.0.1789.0 این امکان را دارد که نوار کناری را جدا کرده و روی دسکتاپ قرار دهید.

واینی دیمان از GeekerMag نحوه عملکرد آن را در ویدیوی زیر نشان می دهد. به منظور استفاده از این قابلیت، به سادگی دکمه Detach from Edge را در پایین نوار کناری بزنید، سپس Edge به طور خودکار نوار کناری را به سمت راست صفحه دسکتاپ پین می‌کند.

نوار کناری حتی هنگام کوچک کردن پنجره ادج، فعال می‌ماند و امکان دسترسی به ربات چت هوش مصنوعی Bing و سایر ابزارها بدون باز کردن صفحه وب وجود خواهد داشت.  برای اتصال مجدد نوار کناری هم کافی است همان دکمه مورد استفاده برای جدا کردن آن را فشار دهید. طبق گفته Windows Central، این ویژگی فقط برای زیرمجموعه ای از کاربران Edge Canary و Dev در دسترس است، بنابراین ممکن است حتی در صورت دسترسی به هر یک از کانال ها، آن را مشاهده نکنید.

digikala

نوار کناری Edge با بهبودهای جدیدی که اخیراً به آن اضافه شده، شامل ابزارهای متنوعی مانند ربات چت هوش مصنوعی و تولید کننده تصویر مایکروسافت، ارائه می‌شود. علاوه بر این، می توان از نوار کناری برای دریافت سریع ایمیل ها، باز کردن مایکروسافت آفیس، بازی کردن و دسترسی به سایت های پین شده مورد نظر خود استفاده کرد.

این تطبیق پذیری باعث آسان‌تر شدن دسترسی همزمان به خدمات مایکروسافت می‌شود. به عنوان مثال، هنگام استفاده از برنامه Microsoft Word در رایانه خود، می توان با دسترسی به نوار کناری، در صورت نیاز از ربات چت Bing برای نوشتن یا ایجاد طرح کلی کمک گرفت. حتی می‌توان از آن به عنوان راهی برای نظارت بر ایمیل‌های خود در یک نگاه استفاده کرد. این عملکرد روشی مفید برای دسترسی به ابزارها بدون ایجاد وقفه در جریان کار خواهد بود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.