امکان جابجایی نوار وظیفه در ویندوز 11

مایکروسافت در ویندوز 11، گزینه‌های بحث برانگیز بسیاری در طراحی، UI و UX اعمال کرده‌است، اما یکی از گیج کننده ترین آنها نوار وظیفه غیرقابل جابجایی آن است.

به گزارش تکناک، برای کاربران علاقمند به بازکردن نوار وظیفه از پایین صفحه، این مساله خوشایند است. با این حال در نسخه‌های پیش‌نمایش اخیر ویندوز 11، نوار وظیفه را می‌توان به بالای صفحه جابجا کرد و این مساله نشان دهنده احتمال آمادگی شرکت برای تغییر موضع خود درباره مکان ثابت نوار وظیفه است.

از زمان عرضه ویندوز 11، کاربران بسیاری خواهان جابجا کردن نوار وظیفه و تبیدل آن یک قطعه متحرک در دسکتاپ بوده‌اند. در نسخه‌های قبلی این سیستم عامل، امکان قرارگیری نوار وظیفه در پایین، بالا یا دو طرف صفحه وجود داشت، اما این قابلیت ارائه شده توسط مایکروسافت در نسخه‌های پیشین ویندوز، در ویندوز 11 وجود ندارد.

اما اکنون به نظر می رسد این شرکت تقریبا این مشکل را حل کرده است. در Windows 11 Dev Build 25309 گزینه‌ای برای جابجایی نوار وظیفه از پایین به بالای صفحه وجود دارد. آلباکور، کارآگاه نرم افزاری، این یافته را در اکانت توییتر خود به اشتراک گذاشته است.

طبق ویدیو منتشر شده، این تجربه در حال حاضر بسیار عالی نیست و هنگامی که نوار وظیفه در بالای صفحه است، با کلیک بر روی دکمه Start منوی Start از پایین صفحه باز می شود و این امر درباره جستجو و پیش نمایش نوار وظیفه نیز صادق است.

این قابلیت تنها در نسخه در دست توسعه (Dev) در دسترس است و موارد قابل مشاهده حال حاضر، روند اولیه آن قبل از آمادگی برای انتشار وسیع تر و نیازمند توسعه بیشتر را نشان می‌دهد. البته ممکن است این گزینه هرگز منتشر نشود. بنابراین برای اطلاع از انتشار آن باید انتظار کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.